Horloges uit "Middle Kingdom" (Deel 1)

Mooi logo zo! Hele vooruitgang!

1 like

Dikke prima deze :clap:

5 likes

Vanmiddag even kort de tijd genomen voor wat foto’s. Het is -ook in het echt- een erg gaaf horloge. De gestraalde afwerking van de kast zorgt ervoor dat 'ie echt oogt als een toolwatch. Het doet een beetje denken aan de look van het ‘tegimented’ staal van Sinn.

De kast voelt vergelijkbaar aan met de gestraalde kast van de Precista PRS18 (een beetje ruw, erg veel grip op de kroon en bezel) maar oogt donkerder grijs.

Wat ook hetzelfde is als bij de Precista is dat er schijnbaar uit het niets lichte, oppervlakkige krasjes op komen. Aan de binnenkant van de lugs zijn na de eerste bandenwissel (ondanks dat ik de lugs ingetaped had) onder een bepaalde hoek een soort lichte potloodstreepjes zichtbaar. Wat ik gelukkig uit ervaring met de Precista weet, is dat deze kleine krasjes niet opvallen en na verloop van tijd een soort onderdeel worden van/wegvallen tegen de gestraalde afwerking.

De lume is prima in orde.

Ik vind het over het algemeen een geslaagd horloge, dat wat mij betreft niet aandoet als een doorsnee ‘homage’, maar meer als iets wat een micro brand zou uitbrengen.

@Justcasual

17 likes

Ziet er erg goed uit zeg :+1:t4::+1:t4:

1 like

Misschien gebrek van mij, maar vind het wel gaaf horloge. Maar waar is dit een hommage van?

1 like

De oer Fifty Fathoms :blush: maar dan dus met een ‘moderne’ afwerking.

10 likes

Ah vandaar dat geen lampje ging branden :wink:. Deze staat op de shortlist.

1 like

Ziet er echt lekker uit man! Mooi effect van de gestraalde kast.

1 like

Iemand ervaring met deze Sanda op AE?
Krijgt wel goede reviews en dacht er zelfs 1 of 2 op het HF gezien te hebben.

Verkrijgbaar in 2 maten:

• 24x31 mm
  • 28x35 mm

Edit:
Gevonden! @Silvester1987 heb jij de 28x35 maat? Ik kan hem nergens vinden voor 9 euro. Momenteel ca. 15 euro. Komt de suède band ook van AE? Deze exacte zoek ik namelijk ook om eens te proberen.

3 likes

Jezeker!! Echt een top horloge. Voelt stevig en massief aan.

6 likes

Is dit de 28x35 mm?

Ja :ok_hand:t3:

1 like

Yep, die heb ik. De 28x35mm, op AE vaak type 1108 genoemd, meen ik.

De suède band komt idd van AE maar is niet geleverd met het horloge. Los besteld :+1:

1 like

Hier nog twee zelfgemaakte foto’s:

4 likes

Als referentie; polsmaat 18,5cm

6 likes

Waarvoor dank!
Toevallig een linkje naar de band?

Is deze ook een beetje waterdicht voor dagdagelijkse handelingen zoals handen wassen e.d? Ik zie 30m maar pak alles op ali met een korrel zout :face_with_peeking_eye:

1 like

Ik zou er nog geen afwas mee durven doen… Eerlijk gezegd😅

Linkje plaatsen van externe webshops mag hier niet he. Maar komt van Langley, zoek daar maar eens op

1 like

Gaan we meteen even doen, nogmaals dank @Silvester1987 en @Batossai!

1 like

Ik wel aangezien je een nieuwe hebt voor iets meer dan een tientje haha. Ik had meteen nog een Sanda besteld als reserve omdat ik er super tevreden over ben dus heb nog een reserve in de kast :rofl:

3 likes

Was ook een mooie aanbieding. Stond al even in mijn winkelwagen. Soms als je via bundle deals kijkt (3 items kopen) krijg je scherpe deals. 1 Sanda en 2 bandjes voor 16 euro. De bandjes zijn fijner dan bijvoorbeeld de suède en leren bandjes van Hirsch welke ik heb :ok_hand: