Dus meer dragen, waarom ook 1 horloge in 4 verschillende kleuren?
Ik overweeg deze ook. Hoe bevalt ie je, nu je 'm al een tijdje heb?
İxdao ziet er mooi uit, heel veel draagplezier gewenst.
Pfoe ziet er goed uit zeg
Mooie kleuren lekker afwisselend dragen
Tja, dat vraag ik me ook af inmiddels…vandaar dat ik er maar afscheid van ga nemen denk ik.
Ik had ook 1 horloge in 3 kleuren,terwijl ik altijd dezelfde droeg, andere verkocht. Ga je ze alle 4 verkopen? Ik zou de mooiste houden.
Sinds 2 weken in bezit. Lang getwijfeld, want ik had al een Baltany Explorer en die deed het toch niet echt voor mij. Wat een verschil… Het zijn de subtiele details die dit horloge maken. Klopt gewoon. Heeft mijn pols nog niet verlaten!
Ja de baltany is mooi… maar de octopus kraken is wel echt topnotch. Hoor het wel als hij weg mag
Ha, don’t get me started! Ik had dezelfde video gezien en dus juist voor de Octopus Kraken gekozen. Als je het overzicht op het einde van de video bekijkt, dan zie je dat de OK ten opzichte van de Cronos vooral punten aftrek krijgt voor het merk / het logo. Dat vindt Ben bij de OK minder mooi. Afgezien daarvan scoort de OK op bijna alle punten beter. Zie onder.
Nu vond ik het logo van de Cronos ook niet bijzonder mooi, dus dat punt telde voor mij niet zo zwaar.
Wat me uiteindelijk overtuigde om de OK te kopen is de dikte. De OK is 10,5 mm en de Cronos is 11,5 mm. Subtiel verschil natuurlijk… de Cronos zal vast ook heel mooi zijn.
Ik heb ook nog een Watchdives WD1016 V2 gehad, maar dat was echt in alle opzichten minder. Meest storend vond ik de rare verhoudingen op de wijzerplaat… Te veel leegte.
Wat ik verder heel mooi vind aan de OK is het platte kristal. Geen dome, dus ook geen distortion aan de randen. Daardoor lijkt de wijzerplaat in verhouding groot voor een 36 mm horloge. Ook is de dunne rehaut daardoor mooi zichtbaar.
Dat platte kristal heeft de Cronos ook dacht ik, maar de San Martin bijvoorbeeld niet.
Bracelet van de OK is ook fantastisch. Mooier nog dan die van mijn San Martin SN0021. OTF verstelling werkt super en voelt heel erg solide aan. Gebruik ik regelmatig.
Nog even een link naar de video van Ben: 10 Best AliExpress Rolex Explorer Homages - Which Is Closest? — Ben's Watch Club
Koop jij de Cronos? Dan kunnen we mooi vergelijken?
Welke is dit??
Afhankelijk van de lichtinval denk ik steeds: zijn de wijzers nou groen-blauw metaalachtig of zwart? Moeilijk om het op de foto te krijgen. Maar het blijft een leuk detail.
Deze ‘1963’ had ik puur aangeschaft om de grootte te testen en omdat jullie allemaal zo enthousiast waren over de chrono versie van zowel Sea-Gull, Sugess als Ome Ali. Deze mag nog wel een tijdje blijven. Camoufleert mooi mijn witte Samsung S3 afdruk na een zonnige dag.