Horloges uit "Middle Kingdom" (Deel 1)

Rond de €220 incl douane kosten. Je kunt 'm bij Ome Ali op dit 'm ook moment kopen voor €228,99. Met actiecode CDNL20 nog eens 20 euro korting. De btw reken je vervolgens niet af, maar draag je af bij import. Er komen nog wel inklaringskosten bij (€8 of €16 afhankelijk van de waarde die ze opgeven bij verzending). Totaal kom je dus ook rond de €220 uit, als je mazzel hebt nog iets minder… Elke euro waard imho.

Zie hier:

5 likes

Nice. Mooie foto ook! Zelfs helaas geen macro lens op m’n telefoon, dus ben wat beperkt… Ah vooruit, nog eentje dan:

In z’n natuurlijke habitat vorige week op de piste.

9 likes

Wijzerplaat, kast en kroon zijn nice. De wijzers, band, kristal niet echt. Niet slecht voor de prijs maar zou niet per se aanraden. Als de wijzers mooier waren geweest wel. Maar de uurwijzer is net niet lekker puntig met een imperfectie op t puntje dat licht vangt. De wijzerplaat is echt heel mooi, dat wel.

2 likes

Ggrrr… ik zit echt op het randje van aanschaffen… maar 3 stalen daily beaters word echt teveel…

8 likes

Yup

Zal die gepost hebben denkende dat ik in de wat draag je vandaag topic zat. :stuck_out_tongue:

1 like

Mooi reeks :slight_smile:
de addiesdive explorer vind ik echt wel vet, zeker met je aged lume mod

1 like

Dankje!

3 likes

Dit projecthorloge is op WUS destijds tot stand gekomen in samenwerking met Thomas, de persoon achter de 1963 chronograaf en intussen ook de oprichter van Red Star watches.

12 likes

5 likes

Ik moet mezelf corrigeren… De Octopus Kraken 36 mm Explorer is 10,5 mm dik, maar van de Cronos 36 mm Explorer zijn blijkbaar twee versies:

• Met een Seiko NH35 (11,5 mm dik)
  • Met een PT5000 (10,8 mm dik)

Het verschil in dikte van die laatste met OK is dan nog maar minimaal. Echter, de Cronos versie met de PT5000 is wel iets duurder, dus ook qua prijs maakt het dan weinig meer uit.

Het grootste verschil tussen de OK en de Cronos zou wel eens de sluiting kunnen zijn. De Cronos heeft een Rolex style clap met een soort divers extension (zie onder), terwijl de OK een meer standaard clasp heeft, maar wel met on-the-fly verstelling a la San Martin met maar liefst zes trapjes.

IMG_8050

3 likes

Bijna zomer zo :sunny:

12 likes

Sunshine :camera_flash:

Shadow :camera_flash:

11 likes

PT5000 VS Sea-Gull ST2130

9 likes

Letterlijk zelfde horloges. Alleen de bezel van de cronos is natuurlijk anders. Als sugess dezelfde bezel afwerking had dan won sugess. 100%

Mijn ervaring is dat Cronos de winnaar is

-Materiaal wat ze gebruikt hebben voor de bezel is kwalitatief veel beter :white_check_mark:

-Cronos is iets dunner qua dikte horlogekast :white_check_mark:

-Cronos is 9 gram zwaarder :white_check_mark:

-Datum weergave zijn de cijfer markeringen bij de Cronos dikker gemarkeerd :white_check_mark:

-PT5000 is iets beter dan de ST2130 :white_check_mark:

6 likes

Ja? Is het een beetje goede kwaliteit? Wat is de diameter? Heb je hem wel eens naast een echte Explorer gehouden om te vergelijken?

1 like

Diameter is 36 mm. Kwaliteit is fantastisch. Beste Chinese horloge dat ik ooit heb gehad, vergelijkbaar met iets Zwitsers van een paar duizend euro naar mijn idee.

Helaas heb ik geen Rolex Explorer in mijn omgeving. Zou inderdaad interessant zijn. Er is wel een filmpje van Ben’s Watch Club waarin hij precies dat doet:

6 likes

Je vraagt of een horloge van 200 net zo goed is als een van 7.000? :crazy_face:

1 like