Horloges uit "Middle Kingdom" (Deel 1)

• €8000,-
2 likes

Heeft hij ook een engraved rehaut? Dat zie ik af en toe ook nog wel eens

Ja? Heb je hem wel eens naast Zwitserse horloges van een paar duizend euro gehouden? De foto’s zien er goed uit. Ik heb een keer een Chinees horloge in mijn handen gehad en het zag er op het eerste oog zeker goed uit, maar toen ik beter ging kijken, zag je wel wat onvolkomenheden.

1 like

Tsja, de reacties die ik hier af en toe lees: top notch en meesterwerk op hommagegebied. Dan beginnen mij wel af te vragen of het vergelijkbaar is met de grote horlogemerken. Maar dat is slechts een horloge geweest.

2 likes

Nee hoor, dat vraagt @RonnieB niet, goed lezen, svp.

Nee, dat doet Ben niet. Hij vergelijkt de horloges met elkaar, niet met de Rolex (de vraag is: welke komt het dichtst bij de Explorer).

1 like

Ik kan vergelijken met een recente Tudor, Omega en Longines. De Octopus Kraken is minstens net zo goed als de mij bekende Longines Conquest (2023 model). De Omega Speedmaster (2024 model) die ik heb gehad was nog wel een niveau hoger in kwaliteit, maar te groot voor mijn pols. De Tudor Ranger die ik daarvoor in de plaats wilde kopen, heb ik twee keer gepast bij de AD, maar viel eigenlijk best tegen in afwerking en kwaliteit.

Daarna ben ik pas naar Chinese horloges gaan kijken. Pagani’s gehad, Baltany, San Martin, Sugess, etc. Wat mij betreft is de Octopus Kraken Explorer next level. Maar dat heeft er ook mee te maken dat ze dit specifieke model heel goed hebben uitgevoerd. Zoals Sugess waarschijnlijk de beste submariner levert.

De OK heeft helaas geen engraved rehaut. Volgens mij doet alleen Sugess dat met de Ocean Star. Eens dat dat 'm compleet zou maken.

2 likes

Toch wel een beetje. Hij vergelijkt de wijzerplaat van de OK met die van Rolex (very close) en bijvoorbeeld ook de lume (beter bij de OK). Maar eens dat het geen volledige vergelijking is.

Met wat klusjes in de tuin wissel ik toch naar een AlieX horloge. Plaatje he,

6 likes

Ze hebben hem inderdaad aardig nagemaakt.

Maar die naam Octopus Kraken blijf ik toch maar gek vinden. Op de een of andere manier doet me dat hieraan denken :joy::

6 likes

De vraag is volgens mij of dat 8000€ horloge 40 keer beter is dan die van 200€. En dat denk ik eerlijk gezegd niet.

2 likes

Ik vind dit absoluut de best geslaagde kopie van de Explorer, qua afwerking en uitstraling/ verhoudingen.

Naam vind ik wel cool alleen het logo… als je het eenmaal hebt gezien.

5 likes

Ik had deze om toen ik bij S&C de 36mm Explorer ging passen. De verkoper had het eerst niet in de gaten dat het een hommage was :laughing:

1 like

Wat een onzin…

2 likes

Al staat er appelsap op, zolang een horloge maar hun naam en logo erop heeft staan ben ik blij. Word gek van die chinezen die alleen maar hun brand naam erop zetten er verder niks.

1 like

Tsjah, op de naam en het logo is inderdaad de meeste commentaar. Het stoort mij persoonlijk niet, ik zie er meer een camera diafragma in. Het is overigens ook niet heel erg aanwezig (heel klein op de wijzerplaat).

Daarbij vind ik alle Chinese namen en logo’s wat gezocht. You get what you pay for, in dat opzicht. Maar goed, als dat het enige is…

1 like

Deze blijft gewoon mijn favo😍

6 likes

Het is tijd om te showen ( misgunners let op )

15 likes

Mooi hoor! Waar is deze een kloon van?

1 like

12 likes

No comment.

5 likes