Horloges uit "Middle Kingdom" (Deel 1)

Heb ook geen idee ik heb hem weer van @Hornet

2 likes

Wat een slettenbak is dat !
Ziet er nog wel als nieuw uit :innocent:

1 like

Ik zou willen zeggen Geisha

2 likes

Vandaag deze ontvangen, echt een leuk ding met erg nette afwerking. Heb geprobeerd er een paar mooie plaatjes van te schieten.

15 likes

Die ziet er mooi strak uit voor het geld :+1:

Voor die centen maken ze echt een mooi afgewerkt horloge.
Qua uurwerk ook gewoon goed, Seiko NH35?

Klopt, was echt verbaasd toen ik hem uit het doosje pakte en even goed bekeek. Ik zei letterlijk; hoe de fuck kan je het er voor maken🤣

Uurwerk is gewoon een simpel Chinees gmt uurwerkje volgens mij.

Waarschijnlijk een Minghzu DG3804B of DG3833-04. Pagani Design zelf beweert dat het een “Pearl DG5833” is, maar de standaard DG5833 voorziet niet in een centrale GMT wijzer, wel in een ‘offset’ 24-uur weergave, een beetje zoals bij de Sky Dweller.

Vaag gedoe allemaal. Hoe dan ook: heel bijzonder dat ze het er voor kunnen maken.

Standaard DG5833:

DG3804B / DG5833-04:

Wat ik me afvraag is of zo’n horloge nog een beetje te servicen valt als er wat mee is. Als dat al kan, dan is een nieuwe kopen misschien voordeliger?

3 likes

crosspost:
Ikzelf ben zeer tevreden van m’n Pagani Design PD1671, ook wel de BB58/Pelagos Homage genoemd.
Net horloge, hoge afwerkingsgraad voor de prijs en draagd nog eens lekker ook.

Ik heb er een review rond geschreven moesten mensen interesse hebben in dit horloge/merk.
Heb er ook mooie plaatjes bij geplakt om alles in detail te overlopen.

Groetjes M.

4 likes

Inderdaad een vaag verhaal. En wat service betreft, gewoon een nieuw uurwerk bestellen op Ali en laten wisselen bij een horlogemaker is de beste optie gok ik zo.

1 like

Dat zou ik ook doen. Een nieuw uurwerk kopen bij AliExpress. En zelf (of elders) vervangen. Lijkt mij het voordeligst.

1 like

Voor een drupje olie wel, niet iedere horlogemaker zal er op zitten te wachten maar het kan. Repareren is echt niet rendabel, dan kun je beter het uurwerk laten vervangen (of een nieuwe kopen)

1 like

Maar eigenlijk zou het niet uit mogen maken natuurlijk. Voor een service word het uurwerk ook volledig gedemonteerd. Of je dan een defect onderdeel moet wisselen voor een goede maakt dan ook niet meer uit toch😅

1 like

Onderdelen voor dit uurwerk zijn waarschijnlijk lastig te verkrijgen. Voor een drupje olie zijn de kosten van een uurwerk wissel waarschijnlijk ook lager, daar heb je wel helemaal gelijk in :+1:t2:

1 like

Phoibos telt ook, toch? Heerlijk horloge :ok_hand:

3 likes

Ja dat zou idd kunnen kloppen. Het uurwerkje kost al geen drol dus losse onderdelen lijken idd onwaarschijnlijk.:laughing:

Dat wordt dan los uurwerk bestellen, uit elkaar halen voor onderdelen, oorspronkelijke uurwerk voorzien van donor onderdelen… ik voorzie een prijskaartje :rofl:

Movement is gewoon op AliExpress te vinden. Kwestie van omwisselen en wijzertjes overzetten en klaar. Volgens mij op YouTube kun je ook filmpjes hier over vinden.

€ 45,71 15% Off | Mingzhu DG5833 GMT automatische datum mechanische beweging Fit Bliger mens mechanische horloge

Maar als je dus een uurwerk koop van 45 ekkies. En er komt nog 50 euro bij voor het wisselen van uurwerk dan zit je op 95 euro… nieuwprijs is 110🤣

Als je het zelf niet kunt wel ja!
Dan kun je beter een nieuwe ervoor terug kopen.
Dat is ook wel weer het mooie van dit soort goedkopere horloges :wink:

Mooi voor weinig :ok_hand:t4: