Hong Kong is toch China? Of mis ik iets?
Kleine 150 jaar geschiedenis… Hoop culturele verschillen en een relatief onafhankelijke positie.
Wil je Taiwan ook meenemen als china?
Ja, daar heb je een punt. Wellicht mooie nieuwe topic; Valt Hong Kong onder Middle Kingdom.
Naja, het maakt mij niet ontzettend uit, maar ik associeer zelf HK met een betere/eigen horloge industrie… niet de chinese klonen etc. Ik weet niet of dat terecht is, maar veel betere microbrands hebben HK roots, geen mainland chinese roots.
Hmm, zo heb ik het nooit bekeken. Moet ik de MK horloges dan beetje vergelijken met de Russische? En de HK met microbrands?
Ik weet dus ook niet of het terecht is, ik kan me zo voorstellen dat HK een internationale orientatie heeft, maar voornamelijk ‘premium mainland’ chinese producten ontsluit voor de rest van de wereld.
Ik denk wel dat je mainland chinese horloge industrie kunt vergelijken met de russische inderdaad. Beide oude spullen van de zwitsers gekocht en daarmee aan de haal gegaan.
Cool, heeft wel iets weg van deze unit. Ik vind hem feestelijk!
Waarmee is de Russische horloge industrie dan aan de haal gegaan met Zwitsers spul?
Ik ben van mening dat de Russische horloge industrie een unieke stijl heeft. Dit in tegenstelling tot de Chinese brands (waar ik overigens niet vies van ben).
Dacht dat het Duits spul was, als oorlogsgenoegdoening.
Zenith movement gekopieerd en de de Poljot 3133 nagemaakt (valjoux 7734) of de machines gekocht. Net zoals de chinese chronos volgens mij van origine zwitsers.
Verder Frans spul in samenwerking met lip.
Blijft hem ook leuk vinden, om het echt goed fout te maken zou hij nog goudkleurig mogen zijn
Ff nog een lume shot
Zeker niet zo fel als seiko maar wel gelijkmatig en best fraai, de sm zit nu alweer 1,5 week om de pols, denk dat het wel een blijvertje wordt.
Heb deze Pagani Design PD1667 gisteren op de deurmat gevonden vanuit China bij onze vriend Ali.
Mooi horloge volgens mij alleen wel enkele bedenkingen. Was in de verwachting van een zichtbodem te krijgen met NH35a uurwerkje in geplaatst. Enkel bij uitpakken een beetje teleurgesteld dat deze aan de achterzijde geen glaasje had… Nu werd mijn nieuwsgierigheid geprikkeld of er wel degelijk een NH35a in zat. Deze avond dekseltje opengemaakt met dit als resultaat.
Duidelijk geen NH35a
Wat zouden jullie doen?
In de beschrijving stond wel degelijk NH35a. Dus ze leverden een ander uurwerk in de hoop dat de klant het allemaal niet zo nauw neemt…
Lekker genieten van je mooie aanwinst! Je gaat hier geen verschil van merken hoor…
Hier een uitleg van San Martin over de verschillen:
Nog een goed voorbeeld van Chinese makelij die zich sterk laat beïnvloeden door iets wat al bestaat;
Echt prachtig horloge, geweldig design welliswaar homage. Zijn ze nog ergens te koop? Als je hem ooit kwijt wil…
Hoe bevalt die qua kwaliteit ?