Horloges uit "Middle Kingdom" (Deel 1)

Geen idee. Staat op Ali te koop voor €77. Is dat de oude prijs?

1 like

Ze zijn uitverkocht merk ik. Iemand een witte te koop? :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ook leuk en zelf mooi.

7 likes

Zie dat ze bij de officiële Escapement time shop in AliExpress zijn uitverkocht.

De hommage versie van Chameri is er nog wel voor Euro 58,-

1 like

Die is dikker, toch? En daar is de witte ook uitverkocht

Als je bereid met meer geld uit te geven dan heeft Ryzen shop op AliExpress ze nog.

1 like

De HF + YouTube pipeline is weer te verleidelijk in combinatie met verveling en besteedbaar inkomen. Heb net een weekje mijn nieuwe San Martin Ranger homage binnen, na ongeveer een jaar geen horloges voor mijzelf gekocht te hebben (de laatste was een bizar goede deal op een prachtige gouden Seiko Dolce). Mijn enige duiker (Seiko Samurai PADI) voelde zich wel erg lomp en alleen zo, dus t zat te kriebelen naar een diver.

Alleen ben ik zo’n raar figuur die niet alleen maar hetzelfde wil, dus alles met Mercedes/Cathedral wijzers (heb al een Smiths Everest) en snowflake (mn San Martin BB36 homage geniet van veel draagtijd). Dus de zoektocht begon. Het liefste iets van 39mm, maar t blijkt nogal een lastige afmeting. De Helm Khuraburi zou ideaal zijn, maar die komt waarschijnlijk met een jaar of 3-5. Zelos zijn ook prachtig, met name die wijzerplaten, maar die zijn nagenoeg onmogelijk voor een redelijke prijs te vinden. De AliExpress app dan maar weer geïnstalleerd en bijna een Rmalti Zelos homage gekocht… totdat ik iets tegenkwam met veel meer persoonlijkheid. Niet dat het een originele persoonlijkheid is, maar ach, prioriteiten enzo. Het zal nog even duren, maar deze komt mijn kant op.

9 likes

Ik heb de zilveren versie en vind het een leuk ding. Maar heb er wel een ander bandje aan gezet, want standaard band vond ik helemaal niks.

En dan zo’n bandje

3 likes

Doen! Mooi horloge coor dat geld.

1 like

Was jij toevallig diegene die afgelopen januari nóg sneller reageerde dan ik hier op HF? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hahaha, nee, denk dat 't iemand anders was. :wink: Deze was via MarktPlaats in aug '22. Geloof dat ik er 45 voor betaald heb. :smiley:

6 likes

Ongelofelijk… Diegene wilde er dan wel heel graag vanaf :joy:. Mocht je 'm kwijt willen dan bied ik alvast 50 :stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik zal 't je laten weten als ik weer een dress watch zoek. :wink: Ik weet niet waarom, maar altijd als ik naar een bepaald horloge zoek (2ehands) en de trekker overhaal, verschijnt er binnen 5 min - 2 weken een alternatief waar ik misschien nog wel blijer mee was. Toen ik die Dolce net binnen had, keek ik voor de grap nog even op MP en kwam deze tegen voor iets van 60-70 eurie. Limited edition voor de Nagano Olympics.

6 likes

Ook heel gaaf deze! Jaloersmakende gave heb je :ok_hand:

Het werkt mij ook soms tegen. Kwam vorige zomer een Seiko Sumo tegen, die ik eigenlijk alleen maar kocht uit verveling en omdat het een bizar lage prijs was. Nog geen 5 min na betaling krijg ik van MarktPlaats een mailtje dat er een Helm Khuraburi online was gezet, in net de kleur die ik wou. :joy: Die Sumo heb ik denk ik twee maanden gehad, voordattie weer op MP ging. Was 'm gewoon net niet, zelfs met de 2 Crafter Blue straps die ik er bij had gehaald,

1 like

You win some, you lose some :sweat_smile:

Ook een cool horloge - kende ik nog niet!

1 like

Ja, maar daar zit dan ook een Ultra High Frequency uurwerk in en een 3 volt Lithium batterij. Zo’n ding dat bijna zo groot is als een Euro. Maar daar loopt ie dan wel zonder mankeren een jaar of 3 op.

Uiteindelijk een wit exemplaar van Chameri kunnen vinden op Ali. Ik ben benieuwd!

Plaatje voor de sfeer

7 likes

Toch wel strakker zo’n oudje.

8 likes

Eens. Maar voor mij dan de volgende minpunten:

• in strakke staat betaal je 10x een Escapement Time (of meer)
  • voor mij te klein
  • oud uurwerk met bijkomende zorgen en kosten onderhoud en reparatie

Maar dat 'ie mooier is staat buiten elke discussie.

3 likes