Ik weet niet precies wat ‘t is, maar de lugs blijven mij irriteren van die kast. Ze voelen ergens nogal grof/lang?
Deze kast- en lugvorm is een van de dingen die me juist aanspreekt van dit model. Ik zie een degelijke kopie van een paar tientjes als een goede optie om het eens te proberen
Ik geloof dat 't een homage is van de Citizen Promaster Automatic 200M Diver, AKA de Fugu/‘Blowfish’, en dan waarschijnlijk ref. NY0119-19X, hoewel die iets andere wijzerkleuren heeft.
Ah, dus toch een hommie. Dank!
Graag gedaan. Ik geloof dat Heimdallr een van die AliExpress merken is die nog nooit met een origineel ontwerp zijn gekomen. Ik snap t wel, want die verkopen een stuk minder dan homages, maar goed.
Vind t wel jammer dat de naam weer een random keuze lijkt te zijn, iig als ik naar het logo kijk. Had liever iets van een hoorn gezien (want Heimdall heeft natuurlijk de Gjallarhorn), maar hey. Nog wel een betere naam dan RMALTI of Hruodland (hoewel ik best fan ben van t RMALTI logo ontwerp).
Klopt. Ik begrijp die Chinese naamgevingen ook absoluut niet, ook niet als ik me in hun commerciële bedoelingen probeer te verplaatsen. Misschien gegenereerd met primitieve vorm van kunstmatige intelligentie?
Het is vooral dat ze weten uit ervaring dat Chinese namen absoluut niet verkopen in Westerse markten, maar vaak missen ze een cultureel/taalkundig begrip van ‘Het Westen’ als algemeen. Dus dan gaan ze vaak de grabbelton in, of maken een keuze met een nogal oppervlakkige kennis.
Deze gaat niet door. De verkoper had em niet meer op voorraad. Aan mijn reactie merk ik dat ik het niet zo erg vind. Het was een impulsaankoop en ik denk dat ik 40mm te groot ga vinden voor een dress horloge. We kijken weer verder
RMALTI/RIMALTI is bezig met een 38mm variant van hun Grand Seiko homage, mocht je nog een tijdje geduld hebben.
Bron?
En zelf nog even bevestigd:
Sinds ik die donkerblauwe Seestern 600t besteld heb, zat ik als een idioot te veel video’s te kijken en begon enorm te twijfelen over m’n kleurkeuze. Want die oranje met zwart ceramic is ook wel erg gaaf… Dus voor de zekerheid die ook maar besteld, ze thuis te vergelijken en gelijk maar eens AliExpress Free Returns beleid te testen.
De vintage gekleurde lume op wijzers en plaat is precies zo mooi als die op de submariner van @Brick . Top
Je bedoelt faux patina.
Dat vind ik ook mooi.
Tijd voor een wissel, van de Heimdallr met gele plaat naar deze, die ik een van de mooiste hommies vind die ik in bezit heb.