Horloges uit "Middle Kingdom" (Deel 1)

Yep. Wijkt zo goed als niet af zolang ik hem draag.

2 likes

Mijn Steeldive staat in het blauw, doe er je voordeel mee.

2 likes

Puck homage? 47mm ofzoiets? Wow wel heel tof hoor, zeker in die kleur! Welke band zou er nog meer mooi op staan?

Veel plezier ermee

1 like

Ik kwam er vandaag pas achter dat het een Halios Puck hommage is inderdaad! Hij is 46mm. Met rubber of tropic zal deze het ook goed doen vermoed ik.
Dit type stalen band heb ik niet eerder gehad, ik laat m zo! Lekker zwaar! :slightly_smiling_face:

2 likes

Met lekker zwaar bedoel ik 203 gram, zonder extra schakels. :grin:

Het begon 10 jaar terug met 3 Parnis. Lopen nog alle drie. Bij eentje werkt het datum-snelverzet niet meer.
Vorig jaar 2 Alpha’s gekocht. Dit jaar een Parnis, een Bliger en twee Pagani. En nog eentje onderweg.

Dit was de eerste.

De zwarte volgde snel.

De bekendste uit de reeks. Loopt wat achter en dit sinds nieuw.

Bescheiden mooi.

De Chronograaf is de duurste. Loopt nauwkeurig. Mooi zicht op het werkje. Op foto stoort het ontbreken van het merk. Bij het dragen niet.

Mooie afwerking. Loopt nauwkeurig. Erger me wel aan de clasp vanwege de ruwe afwerking.

Mooie looks. Clasp is beter dan bij de Parnis. Loopt iets te snel.

Geweldig mooi op een eerder bescheiden manier. Mooie afwerking. Clasp mooi en handig. 40mm en aangenaam op de pols. Was de aanzet om nog meer Pagani te kopen. Het Seiko werkt met een kleine +.

Wat een looks met 43mm. Bij aanvang stoorde mij de omvang en grootte. Stoort mij niet meer. Overdag loopt het Seiko werkje nauwkeurig. Tijdens de nacht +5.

11 likes

Vandaag deze Proxima ontvangen, is bijna een maand onderweg geweest! Ook dit merk heeft ergens inspiratie opgedaan om dit horloge te ontwerpen.

Wat hebben we volgens de ome Ali:
Case Materal : 316L Stainless Steel
Case Diameter : 40 MM
Case Thickness :14 MM
Lug width : 20MM
Lume : Swiss C3 Super-luminova
Dial colour : Black
Bezel : Ceramic Bezel
Glass : Domed Sapphire Glass with AR Coating
Band : SS band
Movement : Japan NH35
WR : 200M

Een mooie test of 40mm bij mij past ja of nee!
De lug to lug maat is gelukkig wat groter en daarom kan het wel. Het is wel aan de ondergrens van wat ik mooi vind. Dit is dus een wat duurder horloge als je het vergelijkt met de Hulk hommage en ik zoek nog een beetje waar dat in zit. :slightly_smiling_face:

Ps nog een lumeshot:

16 likes

wijzerplaat Is fenomenaal mooi, ziet er allemaal goed uit.

1 like

Ziet er goed uit, maar voor een hommage uit china behoorlijk aan de prijs van wat ik zo zie :slight_smile:

1 like

Voor die 200 euro zijn er genoeg echte merken te koop (Casio/Seiko/Citizen) met saffier/waterdicht etc. En dan heb je een prima quartz ipv een NH35 automaat.

1 like

Vandaag de Cadisen om. Te groot voor bij een pak eigenlijk, maar f#ck de regels. :wink:

7 likes

We hebben een mede verkoper zie ik :sunglasses:

2 likes

Ik raak oprecht in de war van je foto😂.

Kostuum. AP hommage. Open kap. Kabels.
Ben je auto monteur en is het incasual thursday?

4 likes

Acculader op een nieuwe voorraadauto aan het zetten. Dat kan ik nog net als domme autoverkoper… :wink:

4 likes

Heerlijk als showroomautos leeg lopen. Als je de transportzekering eruit haalt heb je daar minder last van.

1 like

Hebben we eruit. Alleen iedere keer als er een deur open gedaan wordt, checkt zo’n auto alle systemen. Dat verbruikt dusdanig stroom, dat na 6x de deur open gemaakt te hebben, de accu leeg is. Briljant… En accu’s los kan niet, want bijna allemaal hebben ze elektrische stoelverstelling en achterkleppen. Blijf die lader continue rouleren. Haha!

1 like

Via de booster is ook vaak geen optie, dan moet je hem laten lopen maar wordt iedereen vergast… Ook niet alles haha.

Ah! Het kwartje valt!

1 like

Da’s altijd het kut excuus…

Dat taalgebruik zegt een hoop over het niveau!

1 like