Ziet er aardig uit. In elk geval geen copy/paste van een bekend merk als ik me niet vergis. Volgens AliExpress zit er een Seiko NH36 in maar dit lijkt meer op een Citizen/Miyota. Allebei prima uurwerkjes.
Volgens mij idd miyota uurwerk. Loopt mooi regelmatig en na 2 uur dragen loopt ie ‘op de plank’ minimaal 12 uren nog door.
Gaaf! En die blauwe ook! Ze kunnen het dus wèl, die Chinezen, alhans in 1972 (nog) wel. Als ze nu eens gewoon die leuke oude eigen ontwerpen en producties opnieuw zouden gaan maken en op de markt brengen in plaats van al die gekopieerde plakmerken (de goede niet te na gesproken), wat zouden er dan een hoop leuke, bruikbare, draagbare en misschien ook nog wel betrouwbare horloges beschikbaar komen voor lieve prijsjes. Maar deze vintage(?) old stock (?) horloges zijn ook hartstikke leuk. Misschien toch wel al re-issues? Je weet 't nooit. The Middle Kingdom blijft raadselachtig.
Vintage Chinees? Ja, 't kan Zoals deze twee echt new old stock dames horloges uit naar schatting de jaren '70 die ik ooit niet eens vanuit China gekocht heb maar al een paar jaar geleden van een heel erg Nederlandse mevrouw op de Rikketik, die er een paar dozen vol van had en ze verkocht voor 5 euro per stuk. 25mm kast doorsnede, dus helaas ladies only.
Ik heb er meteen 2 gekocht, nooit spijt van gehad. Later nooit meer teruggezien. Ik had er veel meer moeten kopen, was een leuk handeltje geweest…
Maar ze zijn er bij Ome Ali in die kwaliteit ook nog wel in herenmaten voor redelijke prijzen. Handopwinders, meestal Tongji varianten (het chinese standaard uurwerk uit de jaren '60 en '70).
Deze heb ik een keer in een onbewaakt moment aangeschaft bij Aliexpress. Ben er eigenlijk best tevreden over.
Beide Red Star modellen zijn nieuw, reissues/ heruitgaven. Zoals ook de 1962 chronograven met “Sea-gull” St19 uurwerken. Die van jouw zijn beetje vergelijkbare modellen als mijn Tongji, mooi basic indices, wijzers en seconden wijzer met rode stip. Tijdloos.
Ze doen mij ergens ook denken aan al die USSR horloges gemaakt voor de westerse markt zoals Sekonda, Poljot, Raketa, etc.
Vandaag ontvangen, Red Star gmt, 42 mm met Seiko NH34 GMT (24 uurs) uurwerk, zowfl automatisch als met hand op te winden.
Leuk ontwerp!
Jazeker! Eerder had ik de chronograaf in t bruin gekocht. Die beviel goed dus toen deze GMT met nodige kortingen voorbij kwam op Ali, kon ik m niet laten gaan…🫣
En ook de Red Star Sea-gull 1962 chronograven zijn favoriet
En natuurlijk sinds vorige week ook de beide Tongji modellen erbij…
Wat een super toffe verzameling Chinese horloges! En nu eens geen plagiani… heerlijk om te zien.
Tja, voorlopig wel ff genoeg. Kost elke morgen weer tijd om te bedenken welke t wordt…
Lijkt idd wel op de Tongji modellen. Volgens mij heb ik deze ook ergens op Ali voorbij zien komen…?
Oh ja, dat idd. Tja, zou zomaar kunnen natuurlijk.
Leer zal 'm ook goed staan.
Zat er op, rood. Was mij beetje te… Probeer nog wel eens andere kleur
Denk dat een donkerbruine of zwarte leren band ook wel erg goed zou staan. Met die wijzerplaat en markeringen is het horloge eigenlijk best wel dressy.
Dat zijn fakes. Er zijn panerai horloges die enkel marina militaire op de plaat hebben staan.