Blijft hilarisch dat de Panerai fakes op een gegeven moment zo goed waren dat zelfs Panerai het onderscheidt niet meer kon maken.
Ik heb nog wel paar liggen. Zal eens kijken wat staat. En idd best aardig ook als dresser. Draag m ook wel naar mijn werk als zodanig.
Die is mooi!
Mooi Blancpain hommage! Fraaie kleur wijzerplaat. Mooie bezel ook. Spinnaker schijnt prima spul uit Hong Kong te zijn. Spinnaker Fluess(en), klinkt bijna Nederlands/Fries
Zelf een rubber bandje erop gezet?
Dank je Folkert en @PetraO
Kwaliteit van Spinnaker is vergelijkbaar met San Martin. Goed afgewerkt spul dus.
Deze Blancpain hommage is heel erg goed gelukt overigens. Bezel, (afwerking) kast en zeker die mooie rode wijzerplaat zijn heel goed gedaan (om een Fifty Fathoms uit de vijftiger jaren te eren; voor de kenners).
Rubber bandje is een Zuludiver 1960’s Swiss diver strap. Heel soepel en comfortabel rubber. Nadeel is dat het een stofmagneet is.
Heel goed gelukt inderdaad en ook ik heb geen 17k op de bank voor het origineel.
De merknaam Spinnaker klinkt voor Europeanen ook wel lekker, beter dan sommige Chinese merknamen zoals Corgeut b.v.
Ah ja siliconen trekt stof. Ik heb nu 1 Borealis echte rubber strap, die hebben daar geen last van. Recent op HF gekocht, nieuw redelijk aan de prijs en ook nog invoerrechten betalen…
Is die Borealis echt helemaal stofvrij?
Wat ik prettig vind aan die Zulu is dat de kwaliteit goed is én je een perfecte match kunt maken met bijna al mijn 22mm horloges.
Ik heb de drie kleurtjes van Zulu (zwart, oranje en blauw) met geborstelde sluiting gekocht. Daarnaast heb ik een losse sluiting in het zwart, gesatineerd en gepolijst voor deze banden.
https://www.zuludiver.com/products/1960s-swiss-style-divers-quick-release-watch-strap-22mm
Heb net zelf deze in ontvangst genomen. Heb tot nu toe in ieder geval geen last van stofdeeltjes gehad. Horloge Accessoires Retangula Rubber Strap Duiken Band TunaSBDX005 20/22/24 Mm Zwart - AliExpress 1511
Ja is stofvrij, van echt gevulcaniseerd rubber, geen siliconen. Overigens blijft FKM synthetisch rubber ook stofvrij. Alleen siliconen trekt stof.
Als dit echt rubber is (volgens de specs wel) dan is het een scherp geprijsde Borealis kloon.
Volgens mij is t zelfs een ISOfrane kloon, gezien die driehoekige keeper.
Inderdaad, Isofrane origineel is erg duur…
Is een hele mooie band Dave!
Vind die siliconen wel verrekes lekker zitten Folkert…
Ja siliconen zijn het zachtst. Maar bij al dit soort bandjes heb ik altijd irritatie van de keepers op den duur, duwen in je pols aan de onderzijde die vierkante dingen.
Moet zeggen dat deze straps tot nu toe het meest comfortabel zijn. Wel echt een stuk dunner dan deze ISOclone die er nu op zit. Overigens lijkt die AliX zelfs het gesp ontwerp gekopieerd te hebben, ben best onder de indruk. Er zijn ook een hoop Crafter Blue klonen te vinden, helaas geen van de 20mm varianten.
Ik heb het filmpje gekeken Dave. Bandjes lijken een beetje stug.
Als jij ze comfortabel vindt dan ga ik ze wel proberen.