Horloges uit "Middle Kingdom" (Deel 1)

In vergelijking met siliconen rubber gaat alles stug lijken, vermoed ik. :smiley: Voor de prijs hoef je 't iig niet te laten.

1 like

Je hebt helemaal gelijk. Dat is het voordeel van CNS en Ali. Mix & Match erop los.

1 like

Maakt 't wel erg gevaarlijk soms. Ik heb een verzameling van 10-15 NATO die ik nooit gebruikt heb en waarschijnlijk ook niet ga gebruiken. :sweat_smile: Wel een leuke manier om veel stijlen te proberen voordat je flink moet investeren in iets handgemaakt.

Ik vermoed ook dat veel van de goedkopere banden merken uit Europa en de VS uit dezelfde fabrieken bestellen als wat we hier krijgen.

1 like

Yep, dat uitproberen voor je de band(stijl/kleur) van fabrikant, handgemaakt of high end band koopt.

Heb dat met Erika’s MN gemerkt. Bij CNS verschillende kleurcombo’s geprobeerd. Uiteindelijk 1 Erika gehaald.
Overigens zijn de CNS MN-banden echt ruk; zijn anders genaaid. Voor mijn gevoel zitten ze helemaal verkeerd.

1 like

Met een kleine aanpassing zijn ze hetzelfde als mn straps. Steken aan één kant loshalen, hardware volgorde veranderen en weer vastnaaien.

Zojuist de blauwe hieronder binnengekregen. Deze ga ik vervolgens ombouwen zodat deze qua ontwerp overeenkomt met de gele. Kost zo’n 10 minuutjes :+1:. Band zit vervolgens als gegoten.

5 likes

Vandaag weer eens de Merkur handopwinder om de pols. Alleen het lederen bandje (Hirsch) is niet Chinees maar het originele canvas bandje was nogal stug met scherpe nylon stiksels.

21 likes

Leuke. Sinds ik hier meegluur, zit ik wel veel vaker bij Ali te kijken.

1 like

Ja en 100% Chinees, geen Seiko of Miyota uurwerk maar een echte Fanzhi M01D :wink:
Formaat 38mm, draagt lekker. Wijzerplaat leverbaar in veel kleuren. Wel goed zoeken op Ali, de prijzen bij de verschillende aanbieders lopen nogal uiteen. Ik zie dat de goedkoopste aanbieder er nu 136 euro voor vraagt, ik heb er op 7 december 2022 nog 103 voor betaald, flinke inflatie :open_mouth:

Op https://watchmerkur.com/collections/merkur zijn ze goedkoper maar dan betaal je vrijwel zeker invoer kosten.

2 likes

De Spinnaker Hull is ook al zo’n retegoed horloge. Cushion vorm.

12 likes

Wat hogere prijsklasse dan de gemiddelde Chinees maar dan heb je ook wel een heel mooi en goed afgewerkt horloge! Spinnaker is echt top!

3 likes

Ik heb de Merkur inmiddels al weer voor 98 euro gevonden op de Ali app, wel met canvas bandje, rice beads RVS is een paar tientjes duurder, wel een mooie band.

Als je op details let zie je wel dat het een budget horloge is maar voor het geld ziet ie er leuk en mooi uit.
De urenwijzer staat b.v. net niet helemaal goed op de marker uitgelijnd op het hele uur maar voor dit bedrag maakt me dat niet uit. Vostoks hebben dat soms ook. Bij een duurdere Zwitser of Japanner zou ik me er aan storen.

10 likes

Aardige kleur wijzerplaat ook. Leuk ding!

1 like

Deze maand maar ff geen geld uitgeven aan horloges. “Leuker kunnen we het nu ff niet maken…”

9 likes

Thx. Vind rode wijzerplaten heel intregerend.

Banden tellen niet, toch? :wink:

Als de theorie van complementaire kleuren klopt, versterken blauw en oranje elkaar. Spat wel van je scherm af!

7 likes

:thinking: dat moet nog wel lukken idd…:sunglasses:

Mijn vrouw kwam net thuis met een horloge waarvan ik zeker weet dat het uit China komt :wink:

Een echte AURIOL, voor 6 euro bij de LIDL, met 3 jaar garantie!

Zelfs nog met een unidirectioneel draaiende 120 kliks bezel!

7 likes

Raakt de secondewijzers een beetje alle zes 5-minuut markeringen? :grin:

1 like

Ik zou zeggen: koop die oranje rubberen straps. :grin: