Horloges uit "Middle Kingdom" (Deel 1)

Haha nee, totaal niet.

Maar ik heb net een deal gesloten voor een ander horloge dat ongeveer 200 keer zoveel kost :thinking:

1 like

Voor 44 euro opgepikt in de choice sale. Happy pride y’all :stuck_out_tongue_winking_eye:

14 likes

Hoe krijgen ze het voor elkaar? Saffier, smooth second quartz, opgelegde indices……en dat voor € 37,- incl verzending en binnen 10 dagen bezorgd?

14 likes

Geen design afdeling, en hongerloontjes? Grote afzetmarkt denk ik ook.

1 like

Ik denk dat er dan veel duurdere merken zijn waarvan je hetzelfde kunt zeggen :wink:

2 likes

Welke?

Als u em terug wil sturen kost dat meer :scream:

1 like

Dat is een flinke lijst maar denk bijvoorbeeld aan merken als Halios, Helson, Steinhart (Swiss Made), Davosa (Swiss Made), Squale (Swiss Made), NTH, OWC, Ginault etc.

image

4 likes

Wbt kopieermachine wel… wat dat betreft heb je gelijk. Die chinese lonen krijgen ze in Zwitserland natuurlijk niet.

Al vraag ik mij af hoeveel er van een Swiss Made horloge uit China komt, ik denk meer dan wij denken

5 likes

Dat is erg merk afhankelijk.

1 like

Zolang er geen Geneva Seal aan verbonden is kun je er vaak wel van uitgaan dat onderdelen als banden, kronen, wijzers etc vaak China Made zijn.

Aldus een onderzoek en artikel van de New York Times in juni 2020

Geloof dat de eis voor ‘Swiss-made’ is dat ‘minimaal 60% van de waarde vervaardigd is in Zwitserland’, wat natuurlijk nogal vaag is. Ik weet iig dat er heisa om bijv. Doxa, waarbij de neiging tot Chinees vakmanschap nogal hoog lijkt.

Speaking of, iemand in het Doxa Only draadje introduceerde mij aan een horloge wat echt perfect zou zijn voor een Seestern homage. De Doxa Sub 750T GMT. Beperkte oplage van 1000 stuk, vergelijkbaar cushion case, interessante handset en inner-rotating bezel. Met het bestaan van de NH34 zou dit echt een geweldige optie zijn.

image

4 likes

Dit vind ik dan weer wel humor uit China :rofl: Ook in het groen, rood of blauw verkrijgbaar voor € 6,56!

Bezel is trouwens niet draaibaar :wink:

14 likes

8 likes

Doxa clomage + off-brand ISOfrane, ik ben fan! Vult de ruimte tussen de lugs goed op, perfect voor de warmte.

12 likes

Idd zeg, via een nalatenschap in ene 3 Pagani’s in de collectie :sweat_smile: waarvan 1 echte cheapo.

2 zijn echt van degelijke kwaliteit en niet in de laatste plaats door het Seiko kaliber.

9 likes

Prima kwaliteit en ditto prijzen bij Boderry. Ik heb de Windmill een half jaar geleden gekocht.
Check ze eens uit zou ik zeggen. Een ‘Khaki’ voor niet al te veel.

2 likes

OK, ik ben ook gezwicht voor het Chinese geweld en moet zeggen dat het me meer dan meevalt. Zeker gelet op de prijs. Hier de PD Datejust. Altijd al zoiets willen proberen en voor dit geld kun je geen buil vallen.

10 likes

Dit is dan wel weer jammer :joy: