Horloges uit "Middle Kingdom" (Deel 1)

9 likes

Na de ginault, is dit gewoon zonder mening de beste homage die je kunt krijgen. Helaas verkopen ze hem nu zonder een 2e regel onder ‘‘Sugess’’ wat hem wat kaler laat ogen. De bezel insert heb ik ook veranderd voor een NOOB bezel. Alles klopt tot de detail :heart_eyes: :ok_hand:

Zelfs onder de bezel heeft Sugess precies hetzelfde systeem als de real deal. Vandaar dat de bezel een belachelijke smooth bezel action heeft.

6 likes

Of Cronos :sun_with_face:

6 likes

haha ook heel gaaf. maar komt niet in de buurt van een Sugess. :sweat_smile:

1 like

De derde Red Star, die ik mezelf cadeau had gedaan, vanmiddag in de kluizenwand van DHL / PostNL opgehaald. (Wat een aantrekkelijk systeem is, je kunt tenminste baas over je eigen agenda blijven.)

Het horloge blijkt ook in het echt, althans in mijn ogen, aantrekkelijk te zijn. Zit lekker, mede danzij de band die mijn 22 cm pols makkelijk omsluit (drie gaatjes over) en mooie looks. Het doet hoe dan ook Chinees aan.

Het zal aan mij liggen, maar dit horloge geeft mij een associatie met een circus / een circustent. Ik krijg een bijna feestelijk gevoel als ik deze om heb. Een geslaagde aankoop dus.

14 likes

Kan ik mij wat bij voorstellen :joy:

Vandaag weer eens deze leuke volbloed Chinees om de pols, een Merkur. In-house Chinees uurwerk, handopwinder. Rond de €110 bij AliExpress.

14 likes

Hoe weet je dit?

Ik heb een Explorer van Cronos en dat is echt een heel goed horloge. Geen ervaring met Sugess (nog)

Mooi horloge.

1 like

Dankjewel, in veel kleuren variaties te koop. Ook met een stalen band, beads of rice. Een revival van een jaren 70 ontwerp en ook het uurwerk ontwerp stamt uit die tijd. Met zijn 38mm diameter (zonder kroon) ook een heel leuk formaat. Op AliExpress zit de officiële Merkur store.

2 likes

heb hem zelf in handen gehad. als je de details weet van een echte sub, zie je direct dat een sugess beter overeen komt.

Klopt. de eplorer hebben ze mooi gemaakt. maar de sub hommage kunnen ze nog niet echt goed na bootsen zoals sugess dat wel kan. ik zeg niet dat de cronos sub slecht is hoor! je hebt ergere. maar ALS je een sub hommage wilt die het dichtst in de buurt komt, dan 100% een sugess

probeer het eens zou ik zeggen. kun je beter hebben dan de cronos

Die heb ik ook!

6 likes

Bizar hoeveel kwaliteit dit biedt voor het geld :ok_hand: de originele ga ik nooit kunnen bezitten, daarom overstag gegaan, maar wat een ongelooflijk tof horloge. Zelfs de on-the-fly aanpassing in de clasp werkt perfect, solid stalen band, keurig afgewerkt, keramische bezelinlay, saffier, 2 sec afwijking per dag 🥲

18 likes

Schitterend uurwerk, veel draagplezier :+1:

1 like

Wat voor een uurwerk zit hier in?

NH35 van Seiko :+1: afgesteld op 2 sec per dag dus

1 like

21 likes

Erg mooie foto :ok_hand:t4:

Inderdaad ongelofelijk wat je krijgt voor je geld. De applied indices vind ik persoonlijk een van de mooiste kenmerken. :+1:

1 like

Sea-gull 1963 chronograaf op nieuwe single pass nato van CNS (via @Zuid gekocht).

11 likes