Horloges uit "Middle Kingdom" (Deel 1)

Hehehe, seaman.

2 likes

Haha ja dat hadden ze weg mogen laten 🫣

De wijzerplaat voelt wel erg leeg op de een of andere manier. Misschien door het gebrek aan een embleem, plus die te kleine, wijde zin onder Sugess.

1 like

Ja ik zeur al jaren bij hun dat ze een logo erbij moesten doen. Nu ze niet meer de onderste zin mogen produceren omdat er “perpetual” op staat. Worden ze niet meer op deze manier gemaakt. Dus alleen “sugess” wat ik nog erger vind. Daarom zijn deze “2liners” niet heel veel meer te zien. Beste sub homage zonder twijfel. Heb genoeg in mn handen gehad dus kan het zeggen :joy:

1 like

2 horlogeboxen ontvangen.1 gevuld met Chinese horloges, Red Star m.n., en paar overige merken. En de 2e met Japanse horloges, Seiko en Oriënt en 1 Strela.

11 likes

Echt een fraaie collectie! Erg leuk!

Dank je! Lijkt nu ook wat beter, in zo’n box ipv alles los…

Vraagje: ik ben op zoek naar een Pelagos 39mm hommage in titanium met high beat werkje (pt5000, sw200,…) én datum.
Ik heb de San Martin titanium versie mét datum en deze is bijna perfect, alleen jammer dat deze enkel met NH35 te verkrijgen is.
Iemand die een kent die hieraan voldoet?
S.M. heeft al laten weten dat ze geen plannen hebben om deze met een ander binnenwerk te produceren. :disappointed:

Avondwissel, van Red Star chronograaf naar de Sea-gull.

12 likes

Hier weer iets nieuws :slightly_smiling_face:

16 likes

Nog een :laughing:

13 likes

De historie van Relax.

Twee Amerikanen uit Californië beweren deze originele Relax te produceren. Duidelijk is dat alle onderdelen uit China komen, en het kontwerp (x) gebaseerd is op een bekende Rolex uit Zwitserland.
(x) Ko van Kopie en ntwerp van ontwerp.

Produceren in de US lijkt onmogelijk gezien de prijs. Mijn vermoeden is dat ze complete horloges importeren uit China en sterk inzetten op kwaliteitscontrole en reguleren van het NH35 werkje in Cali.

Julontime in China heeft het “originele” idee gehad om diezelfde onderdelen te sprokkelen om er een echt Chinees horloge van te maken, en goedkoper natuurlijk.
Hij bood deze aan op zijn website maar ook op zijn webwinkel op Aliexpress.

Die Amerikanen waren misnoegd en kregen Alie zover dat deze niet meer door Julontime mochten verkocht worden.

Julontime vond er iets op. Hij bood dezelfde Relax horloges aan maar met foto’s van een “neutrale” wijzerplaat en werden omschreven als NO LOGO. In werkelijkheid kreeg je er eentje met Relax. Julontime had en heeft er ook noch eentje met hun eigen afschuwelijk logo. Ik denk dat ze deze nauwelijks verkocht krijgen.

Die 2 Amerikanen hadden al snel door dat Julontime gewoon doorging met het handeltje. Ze zijn terug gaan klagen bij Alie. Vermoedelijk een tiental dagen terug heeft Alie een lading onderschept ter controle. Alles werd teruggestuurd naar Julontime, en de duimschroeven werden aangespannen.

Sinds 4 november geen Relax meer op de Alie webwinkel van Julontime. Wel nog op hun eigen website. Zoals geweten wordt bij Alie door de IOSS overeenkomst de BTW afgedragen aan de EU. Op de website van Julontime is dit niet zo geregeld. Je betaalt BTW en inklaringskosten bij binnenkomst EU.

Dus voortaan geen drie verkoopskanalen meer maar slechts 2 : bij de Amerikanen en bij Julontime webwinkel.

11 likes

13 likes

7 likes

13 likes

Overdag

Vanavond

16 likes

Mezelf laten verleiden in de 11.11 sale, incoming:

13 likes

Ik kan hem van harte aanraden!

Ik heb zelf deze besteld; (foto van internet)

10 likes

@Gurbe Ik vind jouw collectie Chinese horloges echt tof! Lekker originele Chinese ontwerpen i.p.v. “hommages”.

2 likes

Goed om te horen!! Twijfelde tussen de cronos en de san martin bb pepsi. Maar heb de “bb pro” daar al van, dus toch deze gekozen.

Jou bestelling lijkt mij ook wel wat, ben hem ook tegengekomen.

1 like