Horloges uit "Middle Kingdom" (Deel 1)

Recent een Tandorio Pilot 39mm gekocht. Best een leuk automatisch horloge voor niet veel geld. Vond vooral de wijzerplaat mooi, misschien toch maar eens sparen voor de echte versie.

11 likes

:slight_smile: Dank je. Wordt er zelf ook wel vrolijk van die horloges. Ik draag de Chinese ook meer dan mijn Seiko’ s, Oriënts etc. Had ik niet verwacht toen ik mijn eerste Red Star op Alie bestelde…

2 likes

Aangenaam verrast toen ik gister dit horloge had opgehaald. echt strak gemaakt en een super lichte kast!
bandje is even wennen maar de look is gaaf. gave gele lume ook. wijzerplaat mooi dicht op het glas. happy me :smiley: echt een strap killer! alle nato’s kunnen weer gedragen worden.

16 likes

Mooi hoor! Is het titanium of staal?

1 like

Bandje is staal. De hele kast en de kroontjes zijn titanium :smiley:

1 like

3 maal een middle kingdom Forsinning. Bij de laatst hebben wel de minuutwijzer rood geverfd, moeilijk af te lezen in zijn originele blauw-zwarte kleur.

13 likes

Alleen de nieuwste GMT pepsi versie van Sanmartin vind ik mooier dan de Cronos. de Cronos heeft de wijzerplaat wat dieper in de kast liggen en het logo zie je minder vaak door de polish. heb je wel is gekeken naar de Sugess pepsi? qua specs komen die het best overeen met de real deal :wink:

1 like

Ik zie hem nu net inderdaad.

We gaan het zien als hij binnenkomt!
Dacht voor nu, na wat reviews over de Cronos, dit de leukste optie voor mij was.

Mag de pret niet bederven, maar tips zijn natuurlijk altijd leuk om te krijgen.

1 like

Kan/wil iemand mij vertellen wat ongeveer de gemiddelde prijs is voor onderstaand horloge?

6 likes

Normaal rond 200/230, nu met max korting rond Black Friday 150/155. Heb witte Panda onderweg voor 154

1 like

Half Chinees, half Russisch, Strela met Sea-gull St19 uurwerk.

10 likes

Bij Aliexpress?

Ja, als je goed zoekt heb je dezelfde als bij poljot24.de, zijn daar alleen bijna 300,=. Zal ff kijken waar ik ze koop, zijn dezelfde als bij poljot24, met Zhong Guo onderop wijzerplaat.

Hier koop ik ze meestal.

En bij “Seakoss official store” hebben ze ook maar dan moet je wel ff opletten dat je niet een Sugges oid hebt.

Nu net ff gekeken:

En bij " chronograph watches store" (maar 600 volgers…) nu voor 152,=

3 likes

Hoe voelt de kwaliteit van de band? Geen scherpe randen? Is de sluiting prettig en helemaal rammelvrij?

Thnx!

10 likes

Mijn laatste 2023 aanwinst is gearriveerd :grin:

13 likes

Laat ik voorop stellen dat ik vooral van vintage ben. Er is maar weinig nieuw spul wat mij kan bekoren. Ik heb wel eens een Dan Henry gehad maar deze destijds toch maar weer verkocht. Nu heb ik mij toch laten verleiden in de Ali sale en deze Pagani op de kop getikt voor 52 euro. Saffierglas en een Seiko Mechaquartz en na 5 dagen op de stoep.

Afwerking lijkt zelfs beter dan de Dan Henry. Valt niet tegen.

13 likes

De kwaliteit van de Chinese horloges is de afgelopen jaren zo enorm omhoog gegaan. Ik heb jaren terug wel eens wat in handen gehad maar dat was behoorlijk treurig. Sinds dit jaar heb ik weer wat aandacht aan de Chinese horloges besteed en ik heb voor een klein bedrag een soort side-collectie gespaard :grin:

Ik trap nu op de rem anders blijf ik bezig :joy:

18 likes

14 likes