Top! Dit is nog de 96 clicks ipv 60 bij de 2e versie, waarbij geloof ik ook iets meer weerstand nodig is dan v1. Vind het nu overigens nooit storend, al zie ik nu op de foto wel dat ie een clickje is verschoven
Vind het een mooi model met voor mij nog betere dimensies dan the OG waar hij op gebaseerd is.
Het aftellen naar het nieuwe jaar is begonnen!
Als ik terugkijk op 2025, hebben verschillende modellen uit het Middle Kingdom mij behoorlijk verrast. Het is inmiddels een feit dat horloges uit deze regio met de dag beter worden: betere materialen, hogere kwaliteit, verfijndere afwerking en steeds meer draagcomfort.
Daarom heb ik een Top 5 samengesteld om mijn horloge ervaringen van dit jaar met jullie te delen.
Nummer 5 – SH Watches (onderdeel van Cronos)
Twee geweldige aankopen dit jaar, waarvan één is doorgegeven aan een HF-lid. De Murph homage is gebleven. Een prachtig horloge met een PT5004 uurwerk dat heerlijk om de pols zit.
Nummer 4 – Watchdives
Met zijn ultradunne horlogekast van slechts 7,8 mm, een Zwitsers quartz uurwerk en een top notch afwerking is dit echt een pareltje om te dragen.
Nummer 3 – Thorn
Zonder twijfel het meest verrassende horlogemerk van 2025. Met name de T023 is onder horlogeliefhebbers het meest besproken en gewilde model van dit moment, wat resulteerde in een razendsnelle uitverkoop van zowel V1 als V2. Persoonlijk vind ik de T026 een bijzonder geslaagd model uit de Trilogy Series.
Nummer 2 (gedeelde winnaar) – Cronos
Meer dan terecht op deze plek. Begin dit jaar heb ik de GS homage L6037M Grey aangeschaft. Zo onder de indruk dat de Silver White versie snel volgde. Een prachtig horloge met een zeer hoog afwerkingsniveau, wat zich direct vertaalt in uitstekend draagcomfort. Ook de Cronos met jubilee band wil ik bij deze benoemen.
Nummer 1 – IXDAO
Zonder enige twijfel. Puur uit nieuwsgierigheid heb ik via een HF-lid een duikhorloge met mesh band overgenomen, en ik was direct onder de indruk van de bouwkwaliteit. Alles klopt: afwerking, balans en draagcomfort. Dit gevoel werd alleen maar bevestigd met de komst van de Engineers.
Ik heb deze 3 geprobeert dit jaar , de 2 Watchdives zijn echt super met ze 2en 200€ echt hoe kan dit ?
Kwaliteit is echt super ! De San Martin heb ik gekocht omdat dit merk zo geprezen was …
Het horloge dat met afstand de meeste pols tijd heeft gehad. Heb hem aangeschaft om m’n PRX een beetje netjes te houden. Op z’n rubberen bandje een echt werkpaard
Echt alles aan dit horloge klopt gewoon. Fantastische afwerking, draagcomfort een dikke 10, prachtige dial en een algehele uitstraling van ingetogen klasse
Iedereen alvast een knallend uiteinde en fantastisch begin van 2026 gewenst!
Beste HF leden,
Voordat ik mijn bestelling in de winkelwagen afrond, wilde ik eerst dit bericht plaatsen om ook weer een steentje bij te dragen aan het blauwe gedeelte van Horlogeforum
Ik ben op zoek naar een San Martin met een BOR-bracelet. Heeft iemand deze in zijn collectie en wil die mij helpen bij het opdoen van wat ervaring? Dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt
Hey, je bent er vast weinig mee, maar ik had het model van je foto twee dagen en heb hem retour gestuurd.
Die fauxtina van de dial en bezel zag er imo veel mooier uit op foto dan IRL, ik vond 'm echt dof en saai.
De BOR vond ik er dan weer veel te shiny en crisp uitzien. De combinatie van de fonkelnieuw spiegelende rice beads en de verouderde dial werkte echt niet voor mij.
Wat de band op zich betreft, die zat erg comfortabel. Flexibel, al wat je maar wil eigenlijk. Maar ook de band an sich was niet mijn stijl. Ik ben meer voor een oyster of jubilee.
Thnx voor het delen van je ervaring!
Ik had naar de zwarte bezel gekeken en idd retro vibes hebben ze toegepast. Ik begrijp wat je bedoelt met die combi shine and retro, dat heb je eenmaal met nieuwe horloges.
Of ik kan voor de GMT versie gaan. Keuzes
Wel in ieder geval fijn om te horen dat je de BOR band comfortabel vondt.
Ik heb er eindelijk een gevonden: de Watchdives 1960s v2 printed dial. Het is wel duidelijk voor de meeste hier welk horloge onder de fotokopieerder lag. Niettemin zwaar onder de indruk. Afwerking, design, helemaal top. Meteen op leer gezet, ik vind een bracelet (nog) niks voor dit model.
Zeg nou. Dit zijn knappe hommages. Ik ben normaal niet zo weg van look a likes maar deze zijn voor mij, mits ik de jackpot pak toch onbereikbaar. En daarom ook wel erg leuk zo. Saffier, miyota automaat. Ik ben er blij mee. Deze gaan in de fun box. Want daar horen ze, niet in de serieuze box natuurlijk.