Horloges uit "Middle Kingdom" (deel 2)

Niet doen… Zo’n discussie laait om de zoveel tijd op en doet het topic geen goed.

3 likes

Hee kijk wat een leuke merkur

14 likes

12 likes

NA

11 likes

Ziet er goed uit , veel draagplezier gewenst :+1:

Deze past ook mooi hier:

1 like

7 likes

8 likes

15 likes

4 likes

Ik zie geen verschil met mijn Revelot Terra. Lijkt erop dat ze in iedergeval dezelfde materialen gebruiken.

5 likes

De Cronos L6038 Purple Perlage is over het geheel genomen een zeer geslaagd model. De prachtig bewerkte wijzerplaat speelt mooi met het licht en komt dankzij het saffierglas echt volledig tot zijn recht.

Ik heb gekozen voor het Miyota 90S5-uurwerk vanwege zijn accuraatheid en betrouwbaarheid, en dat blijkt een uitstekende keuze. Het horloge loopt netjes en voelt solide aan.

Het horloge wordt geleverd met twee halve schakels, waardoor de vlindersluiting perfect af te stellen is en comfortabel om de pols zit. De sluiting zelf is zichtbaar netjes en zorgvuldig afgewerkt. Helaas kan ik dat niet volledig zeggen van de uiteinden van de schakels; die hadden naar mijn mening iets beter afgewerkt mogen worden. Dit is echter het enige minpunt dat ik kan benoemen.

Een leuke extra is de meegeleverde zwarte horlogeband, wat het geheel nog veelzijdiger maakt.

Al met al ben ik erg blij met mijn Purple Rain :umbrella:.

7 likes

Eindelijk is hij binnen! Besteld om 29.11.2025.

Volgens IXDAO was dit de allerlaatste batch die ze gemaakt hebben. We gaan het zien. Binnenkort leg ik deze eens naast mijn Hruodland Machinist. Op eerste gezicht zitten er subtiele verschillen in.

Uiteindelijk moet eentje gaan. Zal dan de voor en nadelen delen van ieder model met jullie en wellicht kunnen jullie dan helpen met de keuze…

9 likes

De wijzerplaat van de Ixdao is puur op de foto’s gebaseerd veel mooier in balans. Vooral alleen het logo onder de 12 ipv die lap tekst bij de Hroudland is een wereld van verschil. Ben benieuwd naar de uitkomst, en geniet van je NA!

1 like

Dank je.

De Hruodland voelt iets solider aan. De band is 30% dikker en hij is iets dunner door een andere caseback. Ben het eens met de tekst op de dial. Aan de andere kant is de plaat van de Hruodland wat verfijnder. Zal ze beide een paar dagen achter elkaar moeten dragen…

2 likes

1 like

Ben benieuwd naar jouw ervaring straks.
Ik ken Hruodland niet, maar voor mij is tot nu toe IXDAO number 1 :point_up:t4:

3 likes

Volgens mij wonen we in dezelfde stad. Dus even bekijken en een andere hands-on mening vormen kan altijd :wink:

1 like

Dat zou leuk zijn! Mocht blijken dat we in dezelfde stad wonen, dan kunnen we gerust eens afspreken om het horloge van dichtbij te bekijken :wink:

1 like

Hier ook wel het delen waard :grin:

Meer foto’s en info:

2 likes