Horloges uit "Middle Kingdom" (deel 2)

新年快樂!

14 likes

Daar is ie dan. Eerste indruk is prima en de push fit in de sluiting :ok_hand:

22 likes

Gefeliciteerd met deze aanwinst :+1:

1 like

Als je had gezegd dat je het cronos logo op een echte bb54 had gephotoshopt, had ik het gelooft :slight_smile:

3 likes

Dit moet haast wel ragebait zijn

1 like

6 likes

Gefeliciteerd, draag hem met plezier! Ziet er goed uit

1 like

Greenwich?

1 like

Staat je perfect! Ik draag mijn Watchdives versie vrijwel elke dag. Kwaliteit is super, dus de Cronos zal vast nog een stuk beter zijn. Geniet ervan.

1 like

6 likes

10 punten! Old Royal Naval College in Greenwich inderdaad!

1 like

En het boek is “In Nelson’s Wake”, by any chance?

2 likes

Wederom correct! Uitstekend gespot! (Het boek is ook uitstekend trouwens)

1 like

14 likes

Na de aanschaf van een Seiko SSB479P1 Chronograph wilde ik graag een soortgelijk horloge met saffierglas en meer micro-adjustment mogelijkheden. Dat werd de Watchdives, in de verbeterde versie 2.

Beide horloges hebben voor mij de perfecte kastmaat van 38 mm. De Seiko draait op het Seiko 8T63 Meca Quartz uurwerk en de Watchdives op de Seiko VK63 Meca Quartz. Functioneel zijn ze vrijwel identiek: hetzelfde gevoel, hetzelfde principe. Het verschil zit vooral in naamgeving en toepassing.

Met een kastmaat van 38 mm en een dikte van 11,55 mm draagt het horloge zeer comfortabel. Het saffierglas is een duidelijke pluspunt, de horlogeband is slanker dan bij zijn voorganger, netjes afgewerkt en volledig vrij van scherpe randen. Dit geldt ook voor de gesp, die beschikt over vijf micro-adjustment standen.
Het Meca Quartz uurwerk doet precies wat het moet doen en de chronograaf knoppen zijn prettig en precies te bedienen.

Al met al vind ik dit een zeer geslaagd horloge, zeker als je bedenkt dat het ongeveer één derde van de prijs van de Seiko kost.

16 likes

14 likes

Qua looks toch wel heel anders.
Geen idee welke ik mooier vind though

Blits kleurtje :+1:t2:

1 like

En screw down pushers zo te zien, dus betere WR rating?
Ik vind de crèmekleur van de Seiko wel iets beschaafder ogen. De Watchdives is ook mooi, maar geen huge fan van het geprinte logo.

Screw down klopt.
Als de Seiko sapphire glas en wat ruimere micro adjustment standen zou hebben dan was de aanschaf niet geweest.

1 like