Horloges uit "Middle Kingdom" (deel 2)

Sinds wanneer is een afwijking van 10 seconden per dag niet nauwkeurig meer? Een standaard 2824-2 of SW200-1 doet het niet gegarandeerd beter hoor…

Red Star wordt geÏmporteerd door Poljot24 in Duitsland. Die laten dit soort horloges in Oost-Europa gewoon onderhouden hoor, laat ik mijn Vostoks ook onder handen nemen.

2 likes

Dat wist ik dan niet, my bad,

In z’n algemeenheid voor de middle kingdom horloges zal wat ik zei wel vaak opgaan

2 likes

Ik zag dat met de hogere prijs voor nh3* (60+ :scream:) mechaniekjes je tegenwoordig ook “compatible” chinese klonen kan kopen.

Ik ben zelfs nog wel benieuwd ernaar.

2 likes

Red Star met Seiko movement.

9 likes

Die “horlogemaker” waar ik het over had heeft ook wel wat zelfbouw dingetjes en is best tevreden over veel Chinese uurwerkjes.

Maakt dan meestal dingen met PT5000

2 likes

10 likes

12 likes

Gave wijzerplaat van Baltany, jaren '60 - '70 retro linnen wijzerplaat, jammer dat hij 36mm is.

24 likes

Iedereen en zn moeder kan die Tjongi’s maken. Van ubergoedkope prul tot best goede exemplaren. Merkur gebruikt ook uurwerken met de Tjongi als basis maar die zijn echt niet te vergelijken met wat jij laat zien.

11 likes

Kun jij dat niet hebben? 36mm?

Had destijds geen feeling met de Baltany 36mm

10 likes

Ik vind dit heel erg mooi staan bij jou, maar hey dat is persoonlijke voorkeur.

Je moet het uiteindelijk zelf mooi vinden :wink:

2 likes

Eensch. Lijkt niet te misstaan - vind ik ook

1 like

Misschien toch maar weer proberen :wink:

1 like

Die laatste die je postte is ook anders dan de kleurstelling goud/rood. Wellicht dat het’m daar ook in zat dat de match minder was. Je moet van ons niks proberen :wink:

Ja dat is mogelijk, komt goed :slightly_smiling_face:

12 likes

Lijkt er anders op dat 36 je goed staat :ok_hand:

2 likes

Steeldive 1964 :smirk:
Voelt heeeel solide

9 likes