Horloges uit "Middle Kingdom" (deel 2)

Ik vind zo’n jump hour een leuke complicatie, en dit ook best een leuke uitvoering.
Alleen de tijd aflezen wordt er zo awkward vam :sweat_smile:

2 likes

Denk dat het mee gaat vallen wanneer je eerst kijkt naar de jump hour en daarna minutenwijzer.

2 likes

IMG_2394

13 likes

Best grappig zo’n Jump Hour horloge

7 likes

De Militado van een nato strap voorzien en gebombardeerd tot sport horloge :grin:

Serieus de beste lume overigens van al mijn horloge. Geen idee wat ze er op hebben gesmeerd :yum:

8 likes

Eens, is een leuk ding. Die datum had van mij niet gehoeven op die plek, had ook anders gekund imo :wink:

2 likes

Welke datum ? :joy:

Het is hier 8 over 8 :wink:

7 likes

Is dit de militado? Staat strak!

2 likes

Ik heb bij deze ook al een paar keer boven de aankoopknop gehangen maar de knoop nog niet door gehakt. Wat is jouw eerste indruk zo van de kwaliteit van de kast en de wijzerplaat?

Mijn eerste indruk is positief, aangenaam verrast! De kast van 39mm is goed afgewerkt, geen scherpe rand(en) te bekennen, ook niet bij de lugs. Betreft de wijzerplaat is het minimalistisch design, enamel blauw dial (buitenring) en de binnenring quilloche dial die bij zonneschijn speelt met licht. Leren band is niet stug, lekker soepel met een printje erin.

1 like

Een van de weinige originele Chineze ontwerpen.

12 likes

Nee, dit is de RDUNAE RA03. Mooie afmeting van 34mm en voorzien van een Miyota 2035 super Quartz uurwerk. 4 jaar op 1 batterij. Ik geef de voorkeur aan dit uurwerk dan aan de Seiko VH31 met de sweeping seconde wijzer, welk maar een batterijduur van 2 jaar heeft.

Ik draag dit horloge al meer dan 1 week non-stop.

Groetjes,

Robert

2 likes

Ze zijn leuk hè! Ik had de andere variant genomen. Voordeel is dat ze suuuuuper licht zijn. Heb soms niet door dat ik een horloge om heb haha

12 likes

5 likes

Dit is ook een tof model, welke ik wellicht ook ga aanschaffen. En ze dragen inderdaad lekker superlicht en de afwerking vind ik gezien de prijs gewoon goed.:+1:

Een no nonsens dagelijkse beater zonder poespas.

1 like

Wil je lachen? Er staat er een op Vinted te koop voor 690,- :rofl::rofl:

2 likes

Ik las op Reddit dat ze op Ebay voor rond de 900 zijn gegaan. Gekkewerk.

Koekoek :face_with_monocle:

1 like

12 likes

Die is van de seiko’s :smile:

2 likes