Horloges uit "Middle Kingdom" (deel 2)

8 likes

6 likes

5 likes

De Phorcydes net mogen uitpakken na mijn nachtdienst. Ben oprecht echt SUPER verrast door de kwaliteit. Het begon al bij het openen van het doosje. Ben het zwarte plastick doosje gewend vanuit China, maar nu zat er er mooie reisetui bij met lume aan de voorkant:

Eerste wat ik daarna doe bij duikhorloges is de bezel draaien om aan te voelen of er speling is. Er zit echt 0 speling op en hij klikt goed. Daarna de band op maat gemaakt met een bijgeleverde schroevendraaier en voilá!

Lume is ook echt crazy:

Waarom ik dit horloge zo tof vind is het volgende. Er zit dus een glidelock systeem in de band waarbij je super makkelijk de band kunt verstellen binnen 2 seconden. Mijn pols past zich elke dag 10 keer aan. Mijn stalen banden zitten vaak even te strak, dan weer te los. Weet niet of meer daar last van hebben? Dit is wel de ideale oplossing:

Enige minpunt, want verder klopt alles is de sluiting aan de buitenzijde. Daar hadden ze wat mij betreft een mooie logo of merknaam op mogen plaatsen. Hij ziet er nu kaal uit:

Conclusie: Als je kijkt naar wat je krijgt. Mooi formaat, kroon op links, veel lume, Seiko uurwerk, saffierglas, kwalitatieve band, reisetui met lume etc is het zeker het geld waard (€190).

26 likes

Heel cool! Ik hoop dat ze een dirty dozen variant a la Vertex gaan maken.

3 likes

14 likes

Jij begrijpt het :wink: Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, vind hem gaaf eruit zien. Wat me opvalt is dat hij duidelijk afleesbaar is. Leuk dat kroon aan de andere kant en de bracelet met glidelock systeem ziet er mooi en handig uit.

2 likes

Yup. Dat zou ik direct kopen.

2 likes

Nadat mijn Sugess Zorro dial naar een HF-lid is gegaan, heb ik de Sugess Reverse Panda dial besteld.
En eerlijk gezegd: ik vind ’m geweldig!

18 likes

10 likes

Nice

1 like

6 likes

7 likes

Lekker in het zonnetje!

11 likes

Genieten :sun_with_face:

16 likes

8 likes