Horloges uit "Middle Kingdom" (deel 2)

10 likes

Mooi hoor, welk merk/model is dit?

1 like

San Martin, ondertussen al wat jaren in het bezit.

1 like

Zo, ffe een avondwissel

7 likes

Heb je daar ook een link van?

1 like

“The time is on yours”
Is dat er ook 1 voor het taal nazi topic? Moet dat niet “the time is yours” of “the time is on you” zijn?
Of is dat toch fatsoenlijk Engels?

Dit is gewoon fatsoenlijk oosters-engels toch? In dezelfde stijl als “all your base are belong to us” begin jaren '00. :sunglasses:

3 likes

Addiesdive 2075 heeft een gave wijzerplaat met een mooie structuur die meteen opvalt als je de horloge in je handen hebt. Ik moet eerlijk bekennen dat AD sprongen heeft gemaakt om zijn horloges te verbeteren, maar ik merk dat ze niet op niveau van San Martin, Cronos, Ixdao zitten, maar dat merk je uiteraard ook aan de prijsklasse waar ze zitten.

De kast van de AD2075 is goed afgewerkt zonder scherpe randen. Mooie wijzerplaat met opgelegde indices die voorzien zijn van LumiBrite. De wijzers zijn mooi en goed afleesbaar, een zilveren datum markering om de datumvenster is een mooie toevoeging. Over de datum markering kom ik later op terug.

Ook de band met sluiting is goed afgewerkt, ze hebben hun best gedaan om de scherpe randen weg te werken. 5 micro adjustment standen is erg fijn.

De nadelen van de AD2075 voor mij is de dikte van de kast. Met zijn 13,50mm vind ik het een dikkertje en dat merk ik om mijn pols dat hij niet stabiel blijft en dat gaat mij irriteren en dat wil je niet.

De bedrukking van de datum 21 vind ik er niet netjes uitzien. Ik heb besloten om de horloge niet te houden en heb het retour gestuurd.

9 likes

De Sugess maar eens om vandaag.

14 likes

6 likes

De Cronos is binnen en is echt een eyecatcher :heart_eyes:

14 likes

Prachtig.

Gewoon een regelrechte aanval op de Zwitserse horloge industrie.

Welnee, die ligt daar geenszins wakker van. De kopers van deze reproducties/kopieën of hoe je ze ook wil noemen, zijn in geen duizend jaar haar (het ultra-luxe segment van de Zwitserse horlogeindustrie) doelgroep.

De middenklasse die dromen van een Longines of Tudor of Tag Heuer zullen toch wel effe 2x nadenken zeker?
Zelfs hun Cartier-achtige dresser meuk ziet en poep chique uit.

Althans …… voor de horloge kopers.
De mensen die louter een merk kopen blijven gewoon een merk kopen.

De middenklasse hoeft niet te dromen, die kan een Longines etc. gewoon kopen, dat wordt op HF meer dan voldoende aangetoond lijkt me.

Ik geloof daar bar weinig van. Alleen al vanwege het uurwerk dat erin zit. De plaatjes zien er heel erg leuk uit inderdaad, maar als je zo’n Cronos in je hand hebt gehad weet je wel beter. Geen probleem uiteraard. De prijs is er ook naar.

1 like

15 likes

6 likes

De beste horloge brand van China lanceert
The Space Warrior
Kastmaat: 37,5mm /dikte: 9,8mm /L2L: 44,5mm
Automatische uurwerk Miyota 9015

12 likes