Erg cool. Die dial lijkt wel geoxideerd op sommige plekken, vooral bij de 12. Erg gaaf gedaan
De wijzerplaat is CNC-gegraveerd met parelmoer. Alleen de prijs van 479 $ vind ik een minpunt, ze stijgen net als de benzineprijs!
Meteoriet is niet goedkoop helaas.
Is het ook echt meteorite?
Zo te zien wel ja, het merk geeft ook aan van wel. Aan de structuur te zien is deze plaat afkomstig van dezelfde meteoriet als mijn Wise Adamascus.
Meteoriet is een stuk duurder dan een een eenvoudige klassieke wijzerplaat, maar ook lang niet zo duur en zeldzaam als veel mensen denken.
Haha, ben net effe aan het Google gegaan. Vond het ook aan de pittige kant. De specs zijn nog steeds goed voor het geld. Maar komt met deze prijzen toch wel heel erg in de buurt van Seiko etc. Als je hem vergelijkt met de nieuwe Casio Edifice efk 110d zit ie er gewoon 200 boven. Heb je wel een Miyota 9 ipv 8. Maar of dat het waard is…
Het klopt ook wel hoor. Meteoriet moet geëtst worden om de geliefde patronen eruit te halen, en zoals alle stenen wijzerplaten moet het erg voorzichtig geboord worden en voorzien worden van de nodige ondersteuning. Daarna moet de hele wijzerplaat nog beschermd worden tegen oxidatie want dit zijn ijzerhoudende meteorieten. Niet ondoenbaar, maar zeker een premium ten opzichte van een conventionele, gelakte wijzerplaat.
De Miyota 9 reeks is echt een andere klasse dan de oudere 8 reeks binnenwerken. Veel dunner en een stuk preciezer en zonder de kenmerkende “stotterende” secondenwijzer waar de indirect aangedreven seconden op de Miyota 8 wel eens last van hebben…
Duidelijk, weer wat geleerd ![]()
Met de Engineer zaten ze tussen de 200-250€
Met de 1ste Warrior zaten ze tussen de 300-350€ en nu hanteren ze 400-450€ dus het is een feit dat de prijzen aan het stijgen zijn.
Of het waard is? Ik denk van wel.
Miyota 9015 uurwerken worden vaak gebruikt door andere micro brands en daar hangt er een prijskaartje van 600€ - 1000€
Behalve bij Galo watches. ![]()
Het is ook een erg mooi horloge. Maar met deze prijzen wordt het toch gewoon een wat serieuzere aankoop ipv een lekkere snack
. Brunmontagne is ook bezig met een HFLE waarvan de kans groot is dat het een meteoriet dial wordt. Als dat project van de grond komt, denk ik dat de Brunmontagne m’n enige aankoop wordt dit jaar.
Klopt de eerste editie was iets onder de 500€
Ben benieuwd wat straks de tweede editie gaat kosten ![]()
The Space Warrior
Mooi horloge maar ik vind de wijzers en indices niet passen bij die hele mooie dail .
Urenwijzer lijkt wat kort en de kleur van de wijzers en indices .
Leuk ding, jammer van dat WDC onder het logo.
Ik hoop niet dat dit standaard gaat worden.