Horloges uit "Middle Kingdom" (deel 2)

ahhh… je bent toch niet 1 van die mensen die alleen logo only bovenaan wilt he :frowning:

bedoel… dit ziet er ook niet uit toch :smiling_face_with_tear:

1 like

Eens hoor, vind t ook een beetje goedkoop ogen.
Misschien een mooier lettertype dat t beter maakt, maar hierop zou ik m laten liggen.

Ik vond het juist heel strak zonder tekst en dat logo is best te pruimen.

13 likes

Baltany komt binnenkort met de Classic Vintage Pie Pan (36 mm) met een handgepolijste kast. Dit keer zit het gave ‘B’ embleem niet alleen op de wijzerplaat, maar ook op de rotor van het uurwerk en die is natuurlijk zichtbaar. Mooi detail!

18 likes

Ziet er goed uit. :ok_hand:

1 like

Heel mooi idd!

1 like

19 likes

Nice

1 like

Eensch😘

5 likes

Is dit de versie met het nieuwe ETA of oudere met Ronda? Ziet er heel mooi uit zo op de foto’s!

Nieuwste. Dus met ETA :slight_smile: de kast vorm heb ik bijgewerkt trouwens, dus hij komt niet zo binnen als je hem aanschaft haha

1 like

Hoe bedoel je bijgewerkt? :face_with_peeking_eye:

Ik stuur je wel een aantal foto’s van het verschil via DM als je wilt

1 like

Ja dat is goed, graag! Stiekem best wel geïnteresseerd in dit model, een echte Nautilus gaat er voorlopig toch niet komen en deze lijkt mij leuk als beater.

Die plaat blijft fantastisch!

14 likes

Vandaag m’n trouwe Parnis flieger om. Doet het al jaren helemaal prima met z’n hand opwinduurwerk.

5 likes

San Martin SN050-G is met zijn sunburst salmon dial fantastisch en eerlijk gezegd: dit is één van de cleanste salmon dials die je kan krijgen in deze prijsklasse met zoveel kwaliteit.
Het horloge draait op een Epson YN55 Automatic movement, een werkpaard van Seiko die netjes zijn werk doet.

De kastmaat is 38,5 mm wat voor mij echt ideaal is. Met zijn 12,8 mm dikte en gepolijste vlakke caseback ligt hij lekker om de pols. Zoals we gewend zijn van San Martin is alles uitstekend afgewerkt en dat resulteert in een horloge met een zeer prettig draagcomfort.

Een sunburst zalm wijzerplaat die zowel binnen als buiten met de lichtval speelt is erg gaaf. De opgelegde indices 12/3/6 en 9 zijn voorzien van Romeinse cijfers liggen mooi in balans. Met de lume kom je niets tekort en deze doet goed zijn werk.

De band zit lekker om de pols en geeft een chique uitstraling. Dit model heeft geen OTF-sluiting, maar wel micro-adjustment met 4 standen, wat ervoor zorgt dat de clasp een stuk kleiner is.

Een zeer geslaagd model van San Martin, waarvan ik overtuigd ben dat de andere kleuren ook hun eigen charme hebben.

12 likes

13mm dik !!!

Dat kan charmanter.

1 like