Horloges uit "Middle Kingdom" (deel 2)

Thanks. Bevestigd wel te chunky voor mij :sweat_smile:

1 like

Dankjewel voor je antwoord, neemt de twijfel meteen weg :+1:

1 like

Niet twijfelen zeg ik. Druk maar op de knop.
Ik ga nog wel vaker shoppen bij Berny ben ik bang…:wink:

1 like

NA! Tegen al mijn principes in, besteld bij Ali. Betaald met Klarna. :see_no_evil: Kon niet laten liggen zo goedkoop. Mijn 3e automaat, deze met Power Reserve Indicator. Hele set gekocht met een aantal bandjes en straps, stuk of 5. De een nog slechter dan de andere. Dus daar gaan we wat aan doen.

4 likes

Ik wou eens een rood horloge. En een nomos homage. Dus deze checked the boxes. California ben ik ook niet vies van. Prima horloge, doet wat het belooft, maar ik voel geen enkele chemie :sweat_smile:

3 likes

Iemand ervaringen hier met Hangzhou uurwerken en Boderry support?

De nieuwe Boderry dirty dozen-achtige Hou H1 komt met een ‘HZ Cal.8046’.
Erg geïnteresseerd in, maar het uurwerk en onbekendheid met Boderry hun support houdt me tegen.

3 likes

Dacht dat ik eerste te zijn deze hier bekend gemaakt te hebben, idem op Uhrforum. Op Uhrforum werd het afgedaan als een grap.

Op Youtube vind ik geen enkele voorstelling van de Utopia.

Hier de Invertopia :

4 likes

afgelopen dagen in de summersale en hoge cashback acties toch mijn kans gepakt om nog wat horloges op te pikken waar ik langere tijd over twijfelde. Komende week komt er binnen:

• San Martin BB54 SN0138GB (nieuwe met ST2130) 37mm
  • Escapement Time PT5000 Flieger B 40mm
  • Watchdives WD1960S blue 36mm
  • Guilberlin (Merkur watch co) ST17 salmon 38mm

foto’s van internet, zijn nog niet binnen.

Een beetje grote haul in één keer, iets wat ik probeer te voorkomen. Maar ik had deze al langere tijd op het oog en sommige vervangen ook wat huidige horloges. Zoals de BB54 die de Thorn BB58 gaat vervangen. De Flieger B gaat ook een andere Flieger A vervangen.

meer mensen geslaagd in de summer sale?

2 likes

Draagt erg prettig

13 likes

Nu een paar dagen later. Nog steeds blij mee. Ander bandje er op gezet. Deze zat er ook bij net als dit allemaal. Voor nog geen 7 tientjes inclusief alles. Het is een wonder. Horloge loopt op tijd, alles doet het. Saffier, lume, ik vind hem mooi.

8 likes

14 likes

Het hoeft niet duur te zijn om leuk te zijn! :star_struck:

1 like

Echt een leuk horloge die Thorn :+1:t2:

Dat is zeker zo, om van de hobby te genieten moet ik echt niet iedere dag de Rolex om.

Nu genieten onder mijn luifel met een bakkie.

:sunglasses::es:

10 likes

Precies daarom geniet ik ook zo van dit draadje; inspiratie om de collectie te laten groeien.

Ik betrap mezelf erop dat ik vaak een Middle Kingdom horloge pak uit de doos terwijl er ook mooie Tag’s en Seiko’s inzitten… Prijs zegt niet alles gelukkig!

3 likes

Zolang je de tuin maar kunt sproeien :wink:

Geniet van je vakantie!

5 likes

Haha dat zeker :sunglasses:

1 like

Ik heb met deze nog gezwommen dus komt goed

1 like

16 likes

8 likes

Ruim 6 jaar geleden deze bij een 11-11 sale via AE gekocht. Wel regelmatig gedragen, omdat het over een mooie blauwe plaat beschikt en ik fan ben van het Genta design. Een vriend van me heeft al meermaals laten kennen het een mooie klok te vinden en ik wil hem die kado doen.

Dat was wel reden voor mij om te kijken wat er momenteel beschikbaar is om dat gat op te vullen. Ik maak mij geen illusies over een origineel exemplaar door de hype: staal minimaal 90k en witgoud minimaal 150k (of eeuwig op een wachtlijst staan). Dus wederom de proef op de som genomen bij AE en dat stelt niet teleur. Betere afwerking en dito vlindersluiting, saffierglas, miyota 8215 en een comfortabele 130 gram (daarbij heeft het originele stalen model een mindere sluiting, geen hacking en het witgouden model is dan weer zwaarder, het 324 uurwerk is uiteraard wel superieur; al heeft die arrogantie van CEO Thierry Stern het merk geen goed gedaan). Origineel is het uiteraard niet, maar voor zo’n 90 euro is het wel veel waar voor je geld.

13 likes