‘de papadag collectie’ ![]()
Die moet ik ook gaan beginnen!
In blijde verwachting van een San Martin SN017-G-V3 met pt5000.
Mijn zoveelste subie hommage, al de vorige weggedaan omdat ik twijfelde of ie toch niet te groot was voor mijn 17 CM polsomtrek.
De volledige previous lijst:
Pagani Design PD-1639 (kermit), Pagani Design PD-1662 (zwart), San Martin SN017 (zwart), Sugess Seaman (Kermit).
Mag ik jullie mening vragen? Ik vond een oude foto terug.
Zal die nieuwe SN017 uiteindelijk ook verkocht worden of ga ik hem eindelijk vasthouden?
Ik heb gemerkt dat de dikte al wel met meer dan 1 MM is afgeslankt (dankzij de PT5000 ipv NH35), dat is alvast positief.
Pracht model, hopelijk blijft hij dit keer wel plakken. ![]()
Ik heb maar één San Martin in de collectie: een sterile PT Calatrava homage. Prima horloge. Ik heb vooral problemen met het zeshoekige logo, ik vind het echt verschrikkelijk. Als anderen het prima vinden prima natuurlijk, wil anderen hun feestje niet verpesten.
Ik kan zoveel aan, vind veel rare namen juist mooi (Hallo addiesdive!). Maar dat logo… De vorm is lelijk, hoe de naam erin zit is lelijk, de 3d vorm is lelijk. Het lijkt meestal een soort lelijke vlek op de plaat… [/Rant]
Na binnen.
Eerste indruk: hele prima wijzerplaat, handen en glaasje.
Draagt een beetje hoog op de pols.
Voor het eerst een horloge met ghost date, en dat vind ik toch wel irritant.
Oh well.
Lekker Ron, hoe bevalt ie ? Geniet van je vakantie!
Ik ken de SN017 niet, heb de Seaman in collectie en bevalt me wel.
Als de dikte van de kast voor je belangrijk is dan kun je ook kijken naar Thorn ![]()
Ik had eerst een Thorn besteld, met datum en blauwe wijzerplaat… maar toch geannuleerd en voor de SN017 gegaan.
Qua feel lijkt die SN017 erg op de Sugess. Alleen vond ik de band van de oude niet super. Deze nieuwe versie is geupdate en ook voorzien van een adjustable clasp.
Inmiddels de Thorn T028 binnen met zwarte plaat. Ontzettend blij mee en eigenlijk raar dat ik voor die 150 euro uberhaupt getwijfeld heb. De PT5000 voelt heel soepel en loopt uitstekend op tijd.
De stalen strap is overigens rotzooi. Een echte hommage aan de waardeloze straps van de jaren 50. Dus in dat opzicht wel goed gelukt. Daar wist ik van en deze duiker draag ik enkel op leer of NATO.
![]()
![]()
![]()
Dat noemen ze period correct
Leuke kleuren trouwens, dit horloge!
ja het is een heel lekker fris horloge. Die rode bezel is ook heel mooi brushed en faded waardoor deze niet zo vies glimt. Dat vind ik vaak het nadeel van divers met gekleurde bezels.
Echt waanzinnig waar voor je geld met deze Thorn T028. Ook fijne afmetingen met 37mm.
en met een ETA2824 clone er in heb je zelfs een high beat movement. Wel wat betrouwbaarheids issues af en toe, dus je moet wat geluk hebben. Maar als je rechtstreeks van Thorn koopt, wat ook de goedkoopste manier is, krijg je goede garantie. Ze zijn goed bereikbaar.
In het ergste geval koop ik tzt een PT5000 op aliexpress voor 40 euro. Even plaat en wijzers overzetten en dan heb je er weer jaren plezier van.
Ja ik heb het ook niet zo met ceramic… Dit lijkt allemaal veel levendiger…
Wel leuk als je dit zelf een beetje kan idd
Prachtig ding! Wel jammer van de stalen band, ik draag toch het liefst horloges op staal.
Dat is wel een verademing dat heb je bij Thorn helaas niet.
het is period correct. Dus hollow end links. Vrij licht allemaal. Een druk clasp die je met wat geweld moet openen en sluiten.
Het past wel bij het horloge. Dus ook op staal prima te dragen als je voor de look gaat van die tijd. Het is gewoon alleen niet te vergeleken met nieuwere stalen banden van San Martin en Baltany e.d. Geen OTF (on the fly) adjustments of andere slimme gimmicks.
ik denk absoluut draagbaar op de stalen meegeleverde band als je kunt leven met de beperkingen.
Ik heb overigens de nieuwe SN0138GB ook binnen. De BB54 hommage met ST2130, ook high beat ETA 2824 clone.
Deze heeft een véél betere stalenband als de Thorn. Ook is de afwerking en brushing net iets strakker. Maar ik ben echt veel blijer met de helft goedkopere Thorn T028. Deze heeft echt karakter en een identiteit. Die ontbreekt wel bij de San Martin. Ook vind ik het logo toch niet zo heel mooi op deze diver staan. Thorn heeft echt een fraai en subtiel logo.
Tnx! Hij bevalt echt prima. Heb m al 2 weken zowat non stop om de pols. Kwaliteit is gewoon dikke prima. Ook al lekker mee gezwommen
. Ik ben vooral erg onder de indruk van de saffier bezel, geeft het horloge toch net even een luxere uitstraling.