Spijt kun je het beste niet hebben maar zie het als een ervaring
zo heeft elke horloge zijn plus en minpunten.
Ik zie wat je bedoelt, dat (bubble?) glas van de Thorn sluit mooier aan bij de vintage look.
Maar, is zo’n glas niet te vinden in die maat? Misschien watchdives contacten?
Er zijn versies met het gebolde glas en een verstelbare sluiting, de sluiting bestelde ik uit noodzaak omdat die op de mijne zit niet goed sluit, het glas ga ik zo laten, dan heb ik een excuus om nog 1 bij te kopen😁
Na lang meekijken hier zojuist op de knop gedrukt
Ben benieuwd zou om de laatste gaan, volgens de site maar… er stond ook bij dat dit pre-order is dus wat is t nou ?
Ai… ![]()
Wauw balen. Een paar weken na ik een San Martin gekocht had, zat ie los in de mouw van m’n jas, ook door een losgeraakte schroef. Was er slechtgezind over, maar had nog de chance dat ie niet tegen de grond gegaan is.
als ie binnen is gelijk alle schroeven met loctite vast zetten, na dat ie op maat gemaakt is natuurlijk…
Welke versie is dit met de Submariner ipv
?
Een tijdje geleden deed SM er zo’ n minireageerbuisje met Loctite gratis bij. Dat doen ze dus niet meer?
ik heb geen idee, is mijn eerste bestelling vwb een MK horloge. deed voorheen enkel bandjes kopen op ali
als het goed is de V1 vanaf V2 staat er volgens mij Frogmantle
Haha, een kopie van een kopie (de Smiths Trans Global, kopie van de Universal Geneve Polerouter).
Zo’n spijt deze V1 niet te hebben kunnen bemachtigen, heel mooi ![]()
Versie 1, daarna werd de naam vervangen door Frogmantle. Ik was er vroeg bij dus ik had nog keus uit de eerste versie.
Sund die had ik nog wel een in de stickers liggen ![]()
Na 4 dagen dragen om de pols vind ik de Thorn Legacy Diver een geslaagde horloge. PT5000 uurwerk is een betrouwbare hi-beat uurwerk, wat me opvalt is dat de datum verspringt rond 23:45 uur. İs dat erg? Niet voor mij. Bij mijn Cronos met PT5000 gebeurt dit op 00:00:19
Fauxtina is mooi toegepast. Geeft een vintage vibes! İk hou er van ![]()
Draaibezel voelt solide aan en bij het draaien klikt hij goed
Gesigneerde kroon en gespsluiting geeft aan dat ze nagedacht hebben qua details
Waar ze niet hebben over nagedacht hebben zijn de schroefjes aan de zijkant die botsen als je de micro adjustment wilt toepassen in stand 4 en 5. Voor mij de enige minpunt !
Afwerking van de horlogekast is erg goed! Geen scherpe rand te bekennen ![]()
Horlogeband is goed en geeft een vintage gevoel.
Mijn zoketocht naar een geschikte Jubilee band gaat verder, want ben van mening dat het een chique uitstraling geeft.
Mijn eerste Thorn heeft me aangenaam verrast !
Beloofd veel voor de toekomst en ben benieuwd naar hun andere modellen…