Horloges uit "Middle Kingdom" (deel 2)

13 likes

Prima review, ik sluit me helemaal aan bij je bevindingen. Ik heb wat minder recente ervaring met Chinese horloges, maar juist daardoor ben ik extra onder de indruk. Ik heb af en toe Chinese horloges geprobeerd de afgelopen jaren en het is bizar om de evolutie te zien die doorgemaakt is sinds de dagen van Alpha en Parnis.

10 likes

Komt ie nou mee ! Maar hey hij kan ook terug als jij een beter bod hebt !

1 like

Aangezien je veel ervaring hebt met Chinese horloges vraag ik me af: Hoe zie jij het merk Thorn? Het is natuurlijk geen San Martin, maar mischien komt het in de buurt van Watchdives?

1 like

6 likes

Dankjewel, het is idd bizar om de evolutie te zien hoe goed ze met de dag worden. Sterker nog voor onder de 300- 350 € kunnen zij top horloges fabriceren van Sapphire glas tot OTF sluiting met Citizen Miyota, Seiko NH of ETA kloon PT5000 uurwerken.

1 like

Boeien, als je het zelf niet weet.
Men zal altijd wel iets vinden om het ‘inspiratieloos’ te vinden, het heeft immers wijzers en lijkt op een …:wink:

1 like

Een jong groeiende bedrijf die heel actief is op Reddit.
Een luisterende oor heeft naar de achterban.
Kans maakt om nog beter te kunnen worden.
Dit geldt ook voor Watchdives.

Voor mij is op dit moment de beste Chinese merk IXDAO
gevolgd door San Martin en Cronos…

2 likes

Inderdaad…ik vroeg het mij af omdat ik niet alle modellen van alle merken.ken…ik was gewoon benieuwd, heb zelf al een paar NTH’s gehad gewoon om bv die Tudor(Snowflake hands) te proberen vanwege het leuke ontwerp…maar om voor zoiets zoveel geld neer te leggen vind ik het niet waard…Ik vind het nu ook zeer interessant omdat ze ook met originele ontwerpen komen :+1:t2::blush:

1 like

Interessant, dankjewel

1 like

Helaas, de Watchdives 1960s v2 was stijf uitverkocht in de sale. Mijn geld is inmiddels terug gestort. Wachten tot de volgende batch!

Gisteren mijn eerste San Martin besteld. Had zoveel positieve berichten gelezen over dit merk en toen ik deze kleurstelling en het design zag was ik meteen verkocht.

12 likes

De dagen van Alpha en Parnis, dit is een oudje!

Kalender loopt van 2003 t/m 2013 :sweat_smile:

9 likes

Grappig… zijn die ook nog verder een beetje kwaliteit? Ben benieuwd of ze nu nog op Ali te krijgen zijn…

1 like

Had ik den deze hier al neer geploft?

11 likes

Haha geweldig! Loopt 'ie nog ik?

1 like

Lekker hoor.
Te groot voor mij maar mooi gedaan met die band, leuke aansluiting op de kast.

Ja, bijzonder he? Ik gebruik best wel vaak Milanese banden, maar deze versie met geïntegreerde end links is wel heel bijzonder. Ben benieuwd, heb redelijke polsen, dus dat moet goedkomen😁.

1 like

Ik wilde dit model ook aanschaffen, helaas overal uitverkocht… :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Mecaquartz it is

9 likes