Ah, dan dacht ik hier waarschijnlijk iets te simpel over. Zal straks als ik thuis ben eens effe beter kijken.
Nice! Die had ik ook op de radar maar hij heeft toch teveel glimmende delen voor mij. Zienre kast en band graag zonder polishing ![]()
Jij bent hard op weg om elke dag van het jaar een ander horloge te kunnen dragen Bill
Mooi ding hoor
Work hard, play hard Peter ![]()
Vandaag een andere sluiting gezet op de Watchdives, besteld bij hen maar het paste niet, de schroefjes van de sluiting waren iets dikker en konden niet door de gaatjes van de links.
Dan die gaatjes maar iets uitgeboord en probleem opgelost.
Als ze nu nog eens met een normale merknaam kunnen komen, is het over voor de Zwitsers.
Tot zover vind ik alleen âMerkurâ nog redelijk te pruimen
Als de Chinezen merken als Tissot, Tudor, Tourby of Meistersinger hadden gelanceerd had je ook geklaagd.
Vind ik flauw, en kort door de bocht. Ik doe oprecht mân best om Chinese horloges te pruimen.
Tudor is zeker ook niet mân favoriet⊠Rolex is ook zoiets. Vet random.
En tourby vind ik al helemaal niet best ![]()
Maar âwatchdivesâ âaddiesdiveâ âtactical frogâ en weet ik het.
San Martin is nog best aardig om eerlijk te zijn maar dat logo is naar mijn smaak dan weer afgrijselijk
Smaken verschillen gelukkig ![]()
![]()
Vind ik ook geen mooie namen al vind ik het watchdives logo wel mooi.
Ik vind dat loge dan weer wel heel tof ![]()
![]()
De Zwitserse wet (âSwiss Madeâ-verordening) zegt dat een horloge alleen âSwiss Madeâ mag zijn als:
-
Minstens 60% van de productiekosten in Zwitserland plaatsvinden.
-
Het uurwerk Zwitsers is (vaak worden sommige onderdelen wel in het buitenland gemaakt, maar assemblage gebeurt in Zwitserland).
-
Het horloge in Zwitserland wordt geassembleerd en getest.
Veel goedkopere componenten zoals kastjes, bandjes, schroeven, wijzerplaten of glas kunnen in China geproduceerd worden, zelfs voor merken die Zwitserse horloges maken.
Het kernonderdeel, het uurwerk, plus de eindassemblage gebeurt bij echte Swiss-Made horloges in Zwitserland.
Maar goed dat we niet gewed hebben, de kasten worden inderdaad in China geproduceerd
Ah, wat kluswerk maar het resultaat mag er zijn!
Niet mijn ding, een vriend van me heeft de originele Omega (wel de reissue) en die vind ik ook niet mooi. De band en sluiting vind ik wel heel gaaf!
Niet jouw smaak dat kan en dat is prima.
Vind de Trilogy serie erg mooi, vooral dat jaren '60 vintage vibes. Hebben ze goed toegepast. Een plaatje ![]()
Betreft horlogeband en sluiting met OTF clasp zitten ze met dit model naar mijn mening op San Martin niveau.
Mooi horloge! Lume shot 1 en de zelfde kleur
groen ?

Gaaf, Thorn maakt grote stappen lijkt het, ze worden in ieder geval in rap tempo populairder