Horloges uit "Middle Kingdom" II

Net per sé van de hommages maar aangezien het origineel 50k plus is en stukje buiten budget vind ik deze wel nice

9 likes

Nice is een understatement :wink:

Een kleine verzameling middle kingdom en we dragen ze net zo graag als de zwitsers :heart_eyes::blush:

4 likes

Toch maar gekocht:

12 likes

Wat een rabbithole die chineze horloges. Wat een kwaliteit ook. Tuurlijk het is geen echte Rolex of iets dergelijks. Maar voor slecht 1% vd grijze markt prijs draag je een horloge die er voor 90% op lijkt.

Bizar!

2 likes

Kijk dan wat een beauty. Jullie kennen het verhaal he? Duits-Argentijnse polospeler (don’t mention the… well, you know) vraagt aan zijn vriend, de bekende horlogemaker Friedrich Specht, om een horloge te maken dat hij kan omhouden tijdens het polospel terwijl het tere glas wordt beschermd tegen rondvliegende ballen en paardenhoeven. En dus kwam Specht hiermee: een horloge dat je om kunt draaien voor tijdens de ruigere activiteiten. Werd meteen een wereldhit. Een Franse fabrikant van dashboardklokjes heeft ooit nog eens een poging gedaan ze na te maken maar dat is nooit echt iets geworden. En nu heb ik er dus ook een. Nu nog een paard!

9 likes

Was ff benieuwd maar vindt $200 toch aan de prijs, hoe is de kwaliteit en afwerking? Vanaf de foto komt het matig over.
Als ze nu de Bordeaux rode maken ga ik twijfelen

Je verhaal is sarcastisch toch ?

2 likes

Is het een echte duoface? Of valt hij dan uit elkaar?

1 like

Ahahahha ik wou je net gaan taggen @RonnieB

Ook al is het humoristisch bedoeld… van dit verhaal (en het horloge) moest ik toch een beetje braken

If you don’t know you’re not supposed to know.

Je moet je Sperti ook niet als tandpasta gebruiken.

Zeker. Slide it over, flip it, smooth click.

1 like

Heeft ie nog een wijzerplaat of is de andere kant staal?

:joy::ok_hand:

Dat laatste. De namen in mijn verhaal kloppen uiteraard niet, maar de oorsprongsmythologie van de Reverso is echt polo en de wens de klok-kant te beschermen, vandaar staal. Later zijn er andere varianten gekomen. Vario maakt er trouwens ook een, iets ander ontwerp, met twee wijzerplaten en volgens mij zelfs twee uurwerken.

De Specht & Söhne is vrij goed afgewerkt, werkt zoals 'ie hoort te werken, alleen het bandje wat erbij zit is rotzooi.

Klopt, helaas is die vrij dik daardoor, ik hoop op een geüpdatete versie binnenkort. :smile:

Ja, en je hebt er ook niks aan bij het Polo spelen, aan die dubbele wijzerplaat.

And ready for action!

4 likes