Horloges uit "Middle Kingdom"

9 likes

Weekend at Berny?

Horloge staat stil maar niemand die het merkt? :slight_smile:

Nee, 2 jonge knapen mollen per ongeluk een peperduur horloge en zetten het een heel weekend handmatig juist in de hoop dat niemand het merkt :rofl:

1 like

Ja het blauwe uur start bijna…

1 like

3 likes

Hoe is de kwaliteit?

2 likes

Echt wel goed, bij de rode kleur valt de textuur op de wijzerplaat niet zo goed op als op de blauwe pressies. De kast is echt wel goed afgewerkt, net zoals de stalen band. Zoals verwacht is de rotor van het Myota kaliber wel goed hoorbaar soms, maar persoonlijk vind ik het niet storend.
Mijn exemplaar heeft geen rode tip op de secondenwijzer, terwijl het op de foto’s van de advertentie wel aanwezig was.
Ik ben er best tevreden van, accuraat op min 2 sec per dag, dus ook niet om te klagen.
Groeten

1 like

Ziet er mooi uit.
Dat is toch één van de laatste serie?

2 likes

Ik denk van wel, vandaar het ontbreken van de rode tip op de secondenwijzer en de iets anders gekleurde wijzerplaat.

1 like

Vandaag deze aan.

4 likes

Even een vraagje voor de middle-kingdom kenners…

Wat is een goede plek om een ‘goede’ Seagull 1963, 38mm, acrylic met zwanenhals te bestellen?

Plaatje voor de sfeer:

9 likes

Aliexpress

Haha, ja daar zat ik wat op te grasduinen… Echter is er op Ali nog een specifieke shop waar ik het beste kan bestellen… En nog belangrijker, welke shops kan ik beter vermijden?

1 like

Hallo,

Ik heb mijn Seagull vorig jaar gekocht op Chrono24 bij C&B Watches, rechtstreeks bij de Belgische dealer. Niks dan lof!

https://seagull1963.com/nl

2 likes

4 likes

Wel 2x duurder dan op ome Ali… Is dit dan echt een ander product. Of betaal je extra voor een stukje service.

1 like

Service, marge en belastingen. @crisis

1 like

Ja klopt. Heeft het nest alweer verlaten.

Volgens mij is dit de go to, ook als ik Reddit mag geloven: https://a.aliexpress.com/_Evw8STK

Ik zie wel dat de prijs nu vrij hoog is, was rond 11/11 40 euro goedkoper. Wellicht even een weekje in de gaten houden?

1 like