Horloges uit "Middle Kingdom"

Hierbij het nieuwe topic voor horloges die in China zijn geproduceerd.

De Volksrepubliek China werd lang geleden door de inwoners zelf “Middle Kingdom” genoemd omdat zij lang dachten dat ze het middelste land ter wereld waren.

Huidige vlag:

2 simpele regels:

  1. Fake’s zijn verboden (überhaupt op dit forum)
  2. Graag alleen constructieve bijdragen en plaatjes die alleen over de horloges gaan!

Regel 2 is ervoor zodat we alle gebruikers van dit forum in zijn of haar waarde kunnen laten!


Hierbij trap ik meteen af met mijn Pagani Design.
Gekocht op AlieXpress voor ongeveer 65 euro met o.a.

  • Seiko uurwerk
  • Glasbodem
  • Saffierglas
  • Prachtige Sunburst dial
  • Keramische bezel

Ze hebben zelfs een eigen website tegenwoordig:

16 likes

Vandaag m’n Cadisen om. Saffierglas, Seiko NH36 uurwerk. Niet verkeerd voor 5 tientjes.

6 likes

Bam, eerste post en meteen topic de nek om gedraaid.

Keurig.

Spoiler, vrijjwel alle merken maken horloges na. Niet alleen die uit China (die wel wat meer tbh).

12 likes

:joy:

Dat is toch niks voor jou @junior ? Kom dat kan beter.

:kissing_heart:

Ik vind het jammer dat ik de zoveelste Lolex zie. Had een beetje gehoopt eens iets anders… zou best eens leuk zijn! Maar ja, kennelijk bestaat dat niet. Prima.

PS Ik haak even af, want ik ben niet echt constructief. :wink:

4 likes

Fijne avond. :ok_hand:t3:

1 like

En nummer 2 een echte Ailang!

6 likes


Vandaag binnen gekregen😏

7 likes

Tijdloos :ok_hand:

4 likes

Komt me bekend voor, maar kan het zo niet plaatsen.

23 likes

Brun montagne?

5 likes

7 likes

Heeft wel een hoog replica gehalte … ik weet niet of ik hier blij van moet worden. Heb wel eens leukere, originele chinese horloges gezien.

1 like

Hier nog extra foto’s van de Ailang:

14 likes

Blog over de Chinese horloge industrie:

Beginning Of Chinese Watchmaking

While the first mechanical watches date back to the 14th and 15th centuries, China would not create its own watch until the mid 20th century.

It was in 1955 that a small group of men were commissioned by the Chinese government to craft the first Chinese mechanical watch, the WuXi watch. This model laid the foundation for endless others, though it was only a prototype.

A total of eight watch factories would be planned and completed by 1958. Of the eight, the Shanghai, Beijing, and Tianjin factories would serve as innovative leaders in the Chinese watch industry.

The factories began production astonishingly quickly as the machinery was imported directly from Switzerland and Russia. Given this, the majority of calibers that were “Chinese-made movements” were essentially copies of tried-and-true Swiss and Russian counterparts.

2 likes

Heb de foto niet gepost om jou blij te maken. Moet altijd lachen om dit soort reacties over schaamteloze kopieën… en als iemand een foto post van een bulova super seville krijgen we allemaal een harde plasser, schei toch uit.

15 likes

Wist niet dat ze Engels spraken & ook niet dat het toen al een volksrepubliek was :wink:

5 likes

Niet slecht.
Heb je die ‘Ailang’?

27 likes

Ok ik zal vragen het topic te sluiten, dit gaat niet werken!

1 like

Ik heb het niet over een schaamteloze copie maar een hoog replica gehalte. De door jou genoemde bulova ken ik niet. Ik ken een leuk chinees horloge van het merk seagull. Vind ik helemaal prima. Ik heb wel eens moeite met reacties van : moet je eens kijken wat ik nu gekocht heb en het kost geen d**l. Oftewel een hoog aliexpress gehalte.