De beste betaalbare horloges

Omdat het simpelweg jatwerk is. Daarnaast komen dit soort horloges vaak uit dezelfde fabriek als waar hetzelfde ding, maar dan met het merk van het origineel op de wijzerplaat vandaan komt. Hoewel er weinig op wordt ingegrepen, illegaal. En immoreel wat mij betreft.

Daarnaast loop je ook wat mij betreft

met een hommage.

Probeer iets origineels, dat is goed mogelijk voor niet al teveel geld.

Tot EUR 300 kun je goed terecht bij Seiko en Citizen bijvoorbeeld. Timex doet leuke dingen ook. Maar er is nog veel meer.

8 likes

Welkom op HF Dylan. Binnen het door jou genoemde budget is het raadzaam te kijken bij Timex, Citizen en Seiko

1 like

Welkom bij de HF club!

Het is en blijft een hommage, ofwel gewoon een gejat AP ontwerp. Kwalitatief wellicht best prima maar de praktijk leert vaak dat dit soort horloges snel gaan vervelen. Ik had ooit 2 “hommages” maar droeg ze nauwelijks en heb ze verkocht.

Dat dus

In het blauw kun je ze soms 2e hands kopen al zien ze er vaak als nieuw uit.

Te triest voor woorden dit horloge naar mijn mening. Ook met een beperkt budget ben je echt niet aangewezen op ordinaire kopieën van AliExpress.

3 likes

2e hands Tissot of Seiko is goed betaalbaar :slight_smile: Ik koop eigenlijk niets meer nieuw. 2e hands is vaak als nieuw voor een fractie van de nieuwprijs.

2 likes

Welkom.

2 likes

Welkom bij de club!

Hier moet je zijn:

3 likes

In aanvulling op voorgaande suggesties: Vostok, Seagull 1963, Raketa

4 likes

Ik zou ook eens bekijken wat de tweedhandsmogelijkheden zijn! Er zijn heel wat merken in jouw prijscategorie te vinden op deze manier, die nieuw waarschijnlijk wat moeilijker zouden liggen.

1 like

Welkom. Ik zou zeggen kijk eens bij Casio en dan de Edifice modellen, veel horloge voor weinig.

9 likes

Een ‘GW-5000U-1’.

3 likes

Voor rond de 200 pietermannen heb je een Promaster, een ISO certified diver van een degelijk merk. De perfecte grab and go Eco-drive. Dan kun je stoppen met die plakmerk horloges die je aan de straatstenen niet meer kunt slijten. Of kies een andere Eco van Citizen, keuze genoeg.

5 likes

Topic kan dicht …

Ohja Citizen en Seiko zou ik doen.

3 likes

Casio, Seiko, Citizen en natuurlijk een groot vintage aanbod.

Hier een aantal die ik onder de 300 aangeschaft heb (wel in slechte staat en met de nodige TLC opgeknapt tot dit resultaat;

Vintage raad ik je af als je het bij die <€300 aanschaf wil houden. Daar komt namelijk nog een bedrag bij voor service en dat kan makkelijk het eindbedrag verdubbelen.
Toch is dit waar je de pareltjes vind. Hoge kwaliteit voor vaak een fractie van de prijs voor vergelijkbare kwaliteit van horloges die momenteel in de schappen liggen.

Als slot wil ik je het advies geven, waar ik mijzelf nooit aan heb kunnen houden;

temporiseren, contempleren en ipv de knoop doorhakken het aankoopbedrag apart leggen. Dit een aantal keer herhalen en voor je het weet, heb je een budget van 3k :rofl:

2 likes

Absoluut! De “duurdere”, rond €150 zelfs met saffierglas!

3 likes

Orient heeft veel moois en goede kwaliteit in deze prijsklasse.

5 likes

Die nieuwe ECB-S10D is gaaf zeg!

1 like

De merken zijn al genoemd, maar om het nogmaals te benadrukken - Casio/G-Shock, Citizen en Seiko.

Haha dank je. Deze komt er ook aan maar moet nog even de advertentie maken van het weekend. Zelfde prijsklasse.

4 likes

Traditioneel budgetoprekkertje die niet onder het standaard Seiko/Citizen/Casio/Timex-rijtje valt, maar wél gezien wordt als Swiss Made en een prijs heeft, vergelijkbaar met goede weer-eens-wat-anders tweedehandsjes;

Mido Belluna

4 likes

Casio heeft vele nieuwe Edifice modellen en zeker niet duur.

1 like