De beste betaalbare horloges

Ik ben sinds dit jaar begonnen met het verzamelen van horloges. Uiteraard begin ik niet meteen in het duurdere segment. Ik heb tot nu toe 5 horloges aangeschaft waarvan 2 van Urban Ace, 1 van Mats Meier, 1 van Ralph Christian en 1 van DeTomaso. Allemaal een beetje in dezelfde prijs categorie. Toch merk ik erg groot verschil tussen deze horloges in kwaliteit. Ben voornamelijk zeer te spreken over dit exemplaar van urban ace. Uiteraard geen bekend merk maar in vergelijking met de andere merken wel super goed. Hebben jullie nog andere merken die jullie aanraden tussen de 100 en 300 euro?

20 likes

Casio, Seiko, Lorus, Timex.

13 likes

Seiko, Citizen

3 likes

Specifieke modellen?

Ben groot fan van de Royal Oaks modellen. Mijn opa had zo een klok :smiley:

1 like

Welkom op HF, Dylan! Ik heb geen ervaring met door jou genoemde merken. Ik zou zelf idd voor nette gebruikte exemplaren van kwaliteitsmerken als Seiko, Citizen, etc. gaan. Dan koop je gewoon een heel goed horloge, voor een heel goede prijs.

1 like

Welkom bij de club :+1:

1 like

Ik vind ze ook erg mooi. Deze lijkt er op maar is toch net anders. Ander bandje voornamelijk. Super stevig en misschien wel de vriendelijkste klantenservice die ik ooit meegemaakt heb. Vind ik ook wat waard.

Bedankt!

Dankje, leuk om deel te mogen nemen

1 like

Waar gaat je voorkeur naar uit:

• alles houden
  • flipperen (iets proberen en na een tijdje verkopen/ruilen)
  • ontdekken wat je echt aanspreekt, qua stijl, maat, soort horloge, historie/verhaal en materiaal?

Binnen jouw budget heb ik zelf o.a. een Tandorio Pilot/Field Watch (Titanium, datum, bruine sunburst met NH35 of PT5000 uurwerk). Een hoop fijne specs en garantie die je alleen bij duurdere hommages vind.

Tandorio Pilot / Field Watch

Ik twijfel zelf alleen of ik niet gewoon door moet pakken en een écht mooi horloge van een leuk Microbrand zoals Jack Mason moet pakken. Maar dat is mijn probleem, want het model in het linkje was meteen uitverkocht.

2 likes

Helpt niemand hem met het al oude hf advies? Budget oprekken en rolexen gaan verzamelen.

17 likes

Welkom en veel plezier. Seiko en Citizen

1 like

Bulova is ook erg leuk in deze prijsklasse.

2 likes

Ik zou zeggen: doe even rustig aan. Er zijn best goede horloges te krijgen voor minder dan 300 euro, zeker als je op Ali Express gaat kijken.
Maar omdat je net bent begonnen, is het misschien handiger om hier veel rond te kijken, reviews over merken te lezen en natuurlijk op het web zoeken. Dan heb je over een tijdje meer een idee wat je echt aanspreekt, en waar je geld aan wilt besteden.
Zo heb ik het niet gedaan: ik ben nu drie jaar bezig en het overgrote deel van mijn vijftig horloges (allemaal budget, de duurste kostte 500 euro) draag ik nooit. Ook niet erg, hoor, maar stel je voor wat ik in plaats daarvan had kunnen kopen.

Welkom overigens en veel plezier hier.

10 likes

Deze zie ik net langskomen op Ali. Een hommage aan de Sinn U1. Is van dezelfde makers als de duikers van Steeldive. En die zijn kwalitatief echt wel prima. Het is dat ik de U1 al heb, waardoor deze niet heel zinnig is, maar anders had ik hem gekocht.

1 like

welkom,
mijn raad is veel surfen op het web,
daar vindt je zeker wat je zoekt en twijfel je kan je alsnog hier op HF raad vragen naar een bepaald type

1 like

Is het juiste woord niet kopie?

13 likes

Nee, andere band, ander logo. Verder lijkt ie wel aardig ja

1 like

Ali zijn inderdaad leuke klokjes. Echter vind ik het juist ook leuk om kleinere merken te steunen en iets unieks te kopen (kwa merk). Wanneer service goed is of ik zie dat een startend merk is spreekt dat me zeer aan.