De beste betaalbare horloges

Echt een topaankoop. Vergelijk hem met horloges van vrienden die 2 tot 3 keer zo duur zijn en kwalitatief is hij echt beter…

Bedankt ga ik zeker doen!

Ik heb laatst deze quartz gehaald uit de usa.

Vond t wel een geinig ding. 275 usd, voor import…

1 like

welkom-home

1 like

Betaalbaar?
Koop tweedehands. Naar mijn mening ook meer dan genoeg keus in gerenommeerde merken. En verder: Lees je van tevoren in en doe geen impuls aankopen.

3 likes

Welkom! Ik ben zelf begonnen met G-Shocks via Marktplaats, daarna Seiko’s (SKX, SNXS, SNXJ) en Steinhart (de originele designs, geen hommages). Gekocht, verkocht, geruild om te weten wat je precies zoekt in een horloge en voor welke gelegenheden je welke draagt. Bij de verschillende prijsklasses horen natuurlijk ook verschillende niveau’s van afwerking, materialen en gebruikte binnenwerken. Zoals ik hierboven al las niet verschroeiend van start gaan maar vooral veel lezen, opzoeken, vergelijken, Youtube kijken en eventueel eens bij een juwelier gaan kijken en passen. Veel succes met de (eindeloze) zoektocht :slight_smile:

1 like

Nu je het zegt! Er zitten inderdaad design details in die verwijzen naar de U1 van Sinn! Wat mooi.

1 like

Ik zou zeggen, blijf ver weg van die ‘hommages’ in ieder geval.

10 likes

Iig afschrijfkannonnen. En je loopt imho een beetje voor paal ermee.

5 likes

Waarom precies? Nu wil ik niet zeggen dat dit een hommage watch is maar voor €150 vind ik het echt een koopje.

Zucht…

1 like

Citizen Tsuyosa modelreeks. Verschillende kleuren, verschillende modellen, zoals:

5 likes

Omdat het simpelweg jatwerk is. Daarnaast komen dit soort horloges vaak uit dezelfde fabriek als waar hetzelfde ding, maar dan met het merk van het origineel op de wijzerplaat vandaan komt. Hoewel er weinig op wordt ingegrepen, illegaal. En immoreel wat mij betreft.

Daarnaast loop je ook wat mij betreft

met een hommage.

Probeer iets origineels, dat is goed mogelijk voor niet al teveel geld.

Tot EUR 300 kun je goed terecht bij Seiko en Citizen bijvoorbeeld. Timex doet leuke dingen ook. Maar er is nog veel meer.

8 likes

Welkom op HF Dylan. Binnen het door jou genoemde budget is het raadzaam te kijken bij Timex, Citizen en Seiko

1 like

Welkom bij de HF club!

Het is en blijft een hommage, ofwel gewoon een gejat AP ontwerp. Kwalitatief wellicht best prima maar de praktijk leert vaak dat dit soort horloges snel gaan vervelen. Ik had ooit 2 “hommages” maar droeg ze nauwelijks en heb ze verkocht.

Dat dus

In het blauw kun je ze soms 2e hands kopen al zien ze er vaak als nieuw uit.

Te triest voor woorden dit horloge naar mijn mening. Ook met een beperkt budget ben je echt niet aangewezen op ordinaire kopieën van AliExpress.

3 likes

2e hands Tissot of Seiko is goed betaalbaar :slight_smile: Ik koop eigenlijk niets meer nieuw. 2e hands is vaak als nieuw voor een fractie van de nieuwprijs.

2 likes

Welkom.

2 likes

Welkom bij de club!

Hier moet je zijn:

3 likes

In aanvulling op voorgaande suggesties: Vostok, Seagull 1963, Raketa

4 likes

Ik zou ook eens bekijken wat de tweedhandsmogelijkheden zijn! Er zijn heel wat merken in jouw prijscategorie te vinden op deze manier, die nieuw waarschijnlijk wat moeilijker zouden liggen.

1 like