De acceptatie van Chinese horloges

Wat een kansloos geneuzel deze thread. Mensen zijn er hier echt op uit om een beetje te te rellen.

2 likes

Kopieer je iemand zijn tekst? Of is het een hommage? :grin:

1 like

Dit is natuurlijk persoonlijk, wat jij scherp vindt kan een ander normaal of juist wel grof vinden. Tegenwoordig moet alles zo gewogen worden. Wat in een f2f gesprek nooit zo zou escaleren, kan achter het toetsenbord helaas wel. Dat is jammer.

2 likes

Nee joh.
Ronnie trekt heus geen 2 jaar oud China-topic van de plank omdat jouw chinakloontopic net dichtgevlagd is zodat hij lekker door kan dr̶o̶l̶l̶e̶n̶ gaan met op niveau discussiëren over horloges…

echt niet.:wink:

3 likes

Ik vind het gewoon een interessante discussie :wink:
Er wordt toch keurig gediscussieerd over wat er wel en wat er niet gewaardeerd wordt in horloges. En mijn punt was: ik heb niet standaard een hekel aan goedkope Chinese horloges :blush:

Beide kanten hebben wat mij betreft een punt dus een prima discussie is het.

En kudos voor @Remsjo voor het onvermoeibaar oppakken van de rol van de eenzame verdediger van een onpopulaire mening :smiley:

In het Horloges uit Middle Kingdom topic vind je een oordeelvrije plaats voor gelijkgestemden :wink:

3 likes

Een fijne zaterdag gewenst. :wink:

9 likes

12 likes

Vind dit in tegenstelling tot al die Chinese klonen wel echt een knappert.

Krijg er alleen een hoge

IMG_5770

vibe van.

Vind ‘m zo streng, wat wellicht een rare omschrijving is voor een horloge.

1 like

Ik vind dit zo mogelijk nog treuriger.

Maar goed, ik heb ook niets met “grappige” tshirts. Beetje hetzelfde niveau.

2 likes

Haha ja hij heeft wel een aardig commie gehalte :sweat_smile:

Wat leesvoer…

2 likes

Dit is gewoon een hartstikke mooi ding.

1 like

Ja, dat ja!

Daar ben ik het helemaal mee eens hoor!

1 like

Ik zie de stalen variant op alie voor echt een habbekrats staan, zouden die echt zijn?

1 like

Wat ik raar vind aan het gedrag van de tegenstanders van Chinese klonen is dat ze een aantal jaar geleden wel in de rij stonden voor een plastic MoonSwatch wat ook letterlijk een kloon is. Waarom is dit wel geaccepteerd? San Martin maakt ook klonen , San Martin heeft een only topic hier. Ze maken eigen ontwerpen maar ook een boel hommages. Watchdives heeft een collab met San Martin, Watchdives heeft ook eigen ontwerpen. Ik dacht dat Watchdives hier nog wel redelijk geaccepteerd was

De twee dials als ogen en de chinese tekst als mond. Ja dan snap ik je wel.
Dan kunnen de wijzers wel 10 over 10 staan, het blijft een sad face. Oeh, ander topic :sweat_smile:

1 like

Die van @daffie is een automaat, de andere een quartz denk ik

1 like

Zowel Swatch als Omega zijn beide van de Swatch groep. Dus klonen zijn het niet echt, het is een plastic Swatch met het ontwerp van Omega.

Ik ben er zelf geen fan van trouwens. Maar het is niet zo dat de Swatch groep het heeft gejat van omega, het is hun eigen bedrijf & alle ontwerpen die daarbij horen zijn ook van hun.

3 likes

Hand opwinder, maar de stalen handwinders staan voor 150 euro op alie. Ik word er hebberig van haha

1 like

Wat is habbekrats? < 150 euro moet lukken.

Het is een beetje onduidelijk. Seagull doet een officiële, maar wel meer bedrijven doen kleine variaties (saffier, dial, diameter)…

1 like