Ja, ik begrijp je punt. Vandaar dat ik ook aangaf dat het in mijn ogen alleen best value is als je puur kijkt naar materiaalgebruik en afwerking t.o.v. wat je ervoor betaalt. Natuurlijk zijn andere aspecten ook belangrijk(er) bij het bepalen van best value. Dat zie je weer terug in mijn andere suggesties.
Inderdaad, daarom kijk ik ook niet alleen naar materiaalgebruik en afwerking bij het kopen van horloges.
Daar ga je al…
Inderdaad wat kort door de bocht die vergelijking, maar ik was benieuwd naar de mening van @SwissToni. Die was consistent, andermans ontwerpen jatten is triest. Daar kan ik mij wel in vinden.
De maatstaf van ‘‘waarde’’ is niet voor iedereen hetzelfde natuurlijk. Goed dat verschillende aspecten van waarde hier aan bod komen.
Als je naar specs kijkt, denk ik dat formex en straum het niet slecht doen.
Kijk je naar functionaliteit: gshock. Of F91W.
Dan moet je, denk ik, in China zijn:
Je moet wel tegen kritiek kunnen want sommige forumleden doen erg boos over China
Nee, je moet er tegen kunnen dat je negen van de tien keer met een gejat ontwerp rondloopt.
“Boos over China” is veel te vaag. Er komt heel veel dubieuze meuk uit China, het moet gezegd, maar ze maken tegelijkertijd ook m’n iPhone, dus het hoeft niet zo te zijn. Op het moment dat een Chinees merk met een eigen ontwerp komt wat me aanspreekt heb ik er absoluut niks op tegen om een Chinees horloge te kopen.
Tot die tijd? Net wat andere leden hier al hebben gezegd: Mensen kopen ze, het is het allemaal toch net niet, belandt in een la, en als je ze wilt verpatsen krijg je “dimes on the dollar” terug.
Dit dus. Zo’n Atelier Wen bijvoorbeeld zou ik zomaar kopen, ware het niet dat je
Terug krijgt.
Oké en de band is alsnog behoorlijk gejat.
Misschien ooit, van een tweede of derde eigenaar.
Zei ik het niet…
Als je een nieuw gekochte Speedmaster Professional, Santos Medium, of Explorer 1 na een tijdje dragen wil verpatsen is het absolute verschil tussen aankoop- en verkoopbedrag vele malen groter.
Hangt af van welk moment in de tijd wbt Explorer 1.
En relatief andersom
Dat klopt, maar op mijn rekening staan alleen maar absolute euro’s, geen relatieve.
tip: verstandiger aankopen
Je moet boosheid niet verwarren met een droge constatering van een feit. Feit is dat platforms als Temu en AliExpress, om maar te zwijgen van Shein, de wereld overspoelen met letterlijk dubieuze meuk.
https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_24_5707
Sommige van deze meuk verstoot tegen de wet. Van veel van deze meuk kunnen we ook stellen dat het bijdraagt aan de shittification van de wereld, en voor grote milieu- en afval-problemen zorgt.
Daarom ontwijk ik dat soort platforms en dat soort producten waar mogelijk. Of ik daar boos over ben? Tja, ik ben eerder verbaasd dat wij dat op onze markt toelaten, en teleurgesteld dat er zo veel mensen zijn die hun geld aan deze onzin weg gooien.
Dat neemt niet weg dat China groot is, en dat er genoeg bonafide bedrijven zitten die ongetwijfeld wel netjes opereren en kwaliteit leveren.
Dat klopt in absolute bedragen, maar in relatieve zin is dat verschil kleiner. Als je echter 15 Chinese kopieën probeert begint het toch geld te worden.
Ik hoop overigens ook dat mensen drie keer nadenken voor ze 3.000 - 10.000 Euro over de toonbank schuiven, dus ik zou vermoeden dat een Santos minder snel een “snack” is dan een San Martin kloon van een Santos.
Wel valt me op dat mensen vaak “waarde” en “prijs” verwarren.
Dat dus.
Ik ga niemand overtuigen want daar heb ik geen zin in maar dit is wat mij betreft de best value for bucks banger. Verslaat voor mij alles in deze prijsrange en hoger.
Is dat een NB1050-59H?
Yes. Alleen de H weet ik niet zeker
Is dat niet waar een forum voor is, meningen?
Is de grijze variant. Soms is het op foto’s lastig te zien of het zwart of donkergrijs is haha
En hele saaie verstandige keuze. Precies wat ik niet zoek in een horloge.