Best value op de markt?

Als je alleen kijkt naar materiaal gebruik en afwerking kom je al snel bij chinese merken uit.
Sanda tank, Militado, San Martin.

Wil je ook nog historie, eigen uurwerken etc. dan Orient en Citizen.

Moet het uit Zwitserland komen dan vind ik de Hamilton Khaki Field Mechanical een goede optie.

14 likes

Best een goede prijs/kwaliteitverhouding bij de Casio OCW-S100, het ziet er netjes uit en je hebt er jaren zorgeloos plezier van.

8 likes

Hentschel

1 like

En casio is top natuurlijk.

3 likes

Dit voelt toch een beetje alsof je zegt dat winkeldiefstal voordelig shoppen is.

4 likes

Ah ja. Zie het nu pas op de dial staan :see_no_evil:

Een Casio is echt wel zijn geld waard,
ze zijn goedkoop en gewoon goed.

Een F-91w is zeker wel best bang for your buck.

Maar ik denk dat een Casio Duro toch ook wel een topper is hoor voor 6 a 7 tientjes.

Deze man heeft er uitgebreid onderzoek naar gedaan :point_down: :sweat_smile:

7 likes

Dat vind ik een aparte vergelijking. Zijn Glycine en Squale dan ook winkeldiefstal?

1 like

6 likes

Als ik kijk naar wat er voor mij nog op de rol staat?

Wat een baarlijke prietpraat is dit toch. Krijgen we diezelfde skere discussie over grijze prijzen vs MSRP, inflatie, en “de markt” weer. Echt waar. Iedereen die hier over begint is zo’n enorme sfeerspons… en heeft en passant ook nog de hele witz met de vraag gemist, in mijn optiek.

Casiootje… tja, als je goedkoop een horloge wilt scoren wat tegen een stootje kan en in geval van nood je explosieven kan ontsteken is dat zeer zeker de betere keuze.

Maar ik heb er totaal geen gevoel bij of plezier van. Dan zou ik dus 20 ballen in iets moeten steken wat in een la terecht komt, om vervolgens in het achterhoofd een knagende bron van ergernis te worden.

Dan kom ik dus terug op de Reverso. Waarom is dat voor mij de grootste bang for buck?

• Omdat ik er al vijf jaar eentje wil
  • Omdat ik er gewoon heel erg veel plezier van ga krijgen, de resterende tijd van m’n leven
  • Omdat “waarde” subjectief is, en eigenlijk niet goed te vangen is in een specificatie voor bedrag zus-of-zo

Voor wie op heeft zitten letten… Ik zat acht jaar geleden ook in het “Seiko 5 is betere bang for buck dan je Rolex” kamp. En degenen die mij toen vertelden dat ik dat fout had hadden gelijk.

Voor de echte verzamelaar of liefhebber is het horloge met de grootste bang for buck nou net dat horloge waar je gelukkig van wordt.

Wat het verder ook maar is of moge kosten.

16 likes

Leuk onderwerp. Ik draag graag ook Certina aan.
Dit model is in titanium en chronometer kwaliteit. Wat mij betreft bang for bucks.
certina ds action c032.851.44.087.0

10 likes

6 likes

Hij is al genoemd, maar de Orient Kamasu is bijna onverslaanbaar in het lagere segment. Zijn grootste zwakte is de kwaliteit van de band, dus investeer in een Strapcode jubilee en de Kamasu wordt naar een heel nieuw niveau getild.

Een paar prijsklassen hoger zijn de quartz modellen van Grand Seiko echt top, je krijgt de afwerking die je van Grand Seiko verwacht voor een relatief betaalbare prijs. Zelf was ik nooit te porren voor een quartz, totdat ik deze om had.

14 likes

Ik zei niet dat het winkeldiefstal is. Het komt op mij alleen een beetje onzinnig over om een gejat ontwerp als “best value” aan te dragen.

En ja, andermans ontwerpen jatten is triest, ongeacht wie het doet. :person_shrugging:t2:

1 like

Helemaal correct. Dat is ook waar het om gaat al kan je ook kijken naar prijs/kwaliteit. Soms kom je toevallig op een combinatie van beide en dan ben je spekkoper. Ik had geluk met de Vostok waar ik echf super gelukkig mee ben. De Reverso staat ook op mjjn lijstje alleen twijfel ik of ik daar net zo blij van word. Misschien eerst een Seiko SWR049P1 proberen. Kijken of die wat draagtijd krijgt. Zo ja, dan de Reverso

1 like

De Glycine Combat Sub is geen gejat ontwerp, de Airman zeer zeker ook niet. Wat Squale betreft is de 1545 al een stuk origineler in de laatste iteraties, maar dan ga je voorbij aan originele ontwerpen als de Super Squale, Sub39, 1521, Tiger, 101 Atmos, en Squalematic. En zelfs bij de 1545 wordt geroepen dat de kasten toen door squale werden ontworpen, al is dat een dunne claim.

Om Glycine en Squale dus met een stel laaielichters te vergelijken die tot voor kort echt niks anders deden dan ontwerpen jatten vind ik wat vreemd.

Niet dat een San Martin, als horloges je totaal niet interesseren, geen bang for buck is natuurlijk. Ze doen het, er zit een Seiko uurwerk in, en het kost geen reet. Prima, als dat de maatstaf van “waarde” is.

3 likes

Wanneer komt die nu?

Budget vraag. Ergens volgend jaar. :slight_smile: Eerst spaar- en investeringsdoelen halen.

1 like

Kijk eens kritisch naar je horlogedoos. Met wat inspanning heb je hem tegen kerst.

1 like

Dit

1 like