Best value op de markt?

Wat is volgens jullie de best value horloge die je momenteel kan kopen?
We houden allemaal van onze low-budget beaters en de high end grails. Maar bij welk model denk jij nu echt “Awel, voor die prijs is dit echt een top aanbeiding.”

Ik ga zelfs de SSK003 (en andere variaties) naar voor schuiven. Voor €500 (of minder, kuch Siebel) krijg je een horloge met een leuke look, een mechanische GMT functie, een betrouwbaar uurwerk, een overal degelijke build en leuk design. Naar mijn mening is dit de beste “bang for buck” op de markt momenteel.

25 likes

Zeer overpriced in vergelijking met wat Seiko enkele jaren geleden nog deed en zelfs tov enkele andere dingen in het portfolio. Dubbel de prijs van de reguliere 5 sports met als enig verschil een extra wijzertje en een iets betere band.

De beste value zal altijd zitten bij de kleine merken zonder het merkpremium.

10 likes

:point_down:

70 likes

Grappig, ik dacht precies het zelfde. De SKX die ik ooit voor 139 euro nieuw kocht, dat was value for money in mijn ogen. De huidige prijzen van Seiko zijn absurd mijns inziens.

Doet bijna pijn om te zeggen, maar de hommage merken uit het oosten bieden tegenwoordig een heel erg concurrerende propositie.

6 likes

Als je gaat vergelijken met jaren terug is praktisch niets nog goede value vandaag natuurlijk.
Je vergelijking met de lineup van de andere Seiko 5’s klopt dan wel weer denk ik. Echter als ik kijk naar de mechanische GMT’s die je op de markt hebt, dan lijkt me de ssk toch nog steeds gewoon een zeer sterke offering.

3 likes

Tsja, inflatie is a bitch….

2 likes

Een digitaal casio horloge is best value for money. Zoals hierboven de f91W of de AE1200

IMG_9896

Quartz analoog moet je denk ik bij Seiko zijn voor best value.

Mechanisch vind ik de seagull erg goed, want waar koop je nou zo’n uurwerk voor ergens tussen de 100 en 200 euro.

In de high end vind ik persoonlijk Grand Seiko best value.

12 likes

Beste Value zit voor mij in vintage… Heb twee redelijk afgetrapte exemplaren die toch telkens weer een brede glimlach op mijn gezicht toveren!

Samen nog geen €600

Als ik dan nieuw iets moet kiezen dan denk ik dat je het beste bij Orient en Citizen kunt winkelen.

Dit toffe duikertje voor nog geen €350, erg leuk!

16 likes

Je zou ook de conclusie kunnen trekken dat mechanische GMT’s vaak overpriced zijn. Al denk ik dat je een of andere mechanische GMT van een mircrobrand/hommage wel kan kopen voor 200-300 euro (alsnog duur gezien hun counterparts zonder gmt wijzer)
.

Feitelijk is elk horloge duurder dan een paar euro over priced als je het enkel gebruikt voor z’n functie.
Ik snap dat bang voor the buck bij een horloge nooit zo.

1 like

22 likes

Geïntegreerde band✅
10 ATM :white_check_mark:
Merk met historie :white_check_mark:
Eye-catcher :white_check_mark:
Betaalbaar :white_check_mark:

29 likes

Ik heb hier ook nog een oude seiko liggen, heeft me 170 gekost maar draag hem zo enorm graag.

De best value voor mij is uw droom horloge in 2de hands, in nieuwstaat en tegen een zeer scherp prijs te vinden is. :grin: :star_struck:

7 likes

Wat waarheid is weet niemand. Maar een goeie deal kan iedereen zien :heart:

2 likes

nieuw of vintage?

Zo goedkoop mogelijk: een f-91w
Budget automaat: een citizen primaster
Value high end: een the citizen? Daar ben ik minder in thuis.

En dan neem ik natuurlijk een grote bocht rond de eigen modellen van San Martin, die toch op een andere manier beoordeeld moeten worden lijkt me.

Zo’n Casio Duro.

4 likes

Ik kreeg een melding.

8 likes

Prachtig horloge uit een prachtige stad.

1 like