Wat is volgens jullie de best value horloge die je momenteel kan kopen?
We houden allemaal van onze low-budget beaters en de high end grails. Maar bij welk model denk jij nu echt “Awel, voor die prijs is dit echt een top aanbeiding.”
Ik ga zelfs de SSK003 (en andere variaties) naar voor schuiven. Voor €500 (of minder, kuch Siebel) krijg je een horloge met een leuke look, een mechanische GMT functie, een betrouwbaar uurwerk, een overal degelijke build en leuk design. Naar mijn mening is dit de beste “bang for buck” op de markt momenteel.
Zeer overpriced in vergelijking met wat Seiko enkele jaren geleden nog deed en zelfs tov enkele andere dingen in het portfolio. Dubbel de prijs van de reguliere 5 sports met als enig verschil een extra wijzertje en een iets betere band.
De beste value zal altijd zitten bij de kleine merken zonder het merkpremium.
Grappig, ik dacht precies het zelfde. De SKX die ik ooit voor 139 euro nieuw kocht, dat was value for money in mijn ogen. De huidige prijzen van Seiko zijn absurd mijns inziens.
Doet bijna pijn om te zeggen, maar de hommage merken uit het oosten bieden tegenwoordig een heel erg concurrerende propositie.
Als je gaat vergelijken met jaren terug is praktisch niets nog goede value vandaag natuurlijk.
Je vergelijking met de lineup van de andere Seiko 5’s klopt dan wel weer denk ik. Echter als ik kijk naar de mechanische GMT’s die je op de markt hebt, dan lijkt me de ssk toch nog steeds gewoon een zeer sterke offering.
Je zou ook de conclusie kunnen trekken dat mechanische GMT’s vaak overpriced zijn. Al denk ik dat je een of andere mechanische GMT van een mircrobrand/hommage wel kan kopen voor 200-300 euro (alsnog duur gezien hun counterparts zonder gmt wijzer)
.
Feitelijk is elk horloge duurder dan een paar euro over priced als je het enkel gebruikt voor z’n functie.
Ik snap dat bang voor the buck bij een horloge nooit zo.