Best value op de markt?

Draagt inderdaad ver boven zijn prijskaartje.
Wel zonde dat die zo groot uitvalt. Makkelijk af te lezen, maar ik heb geen kleine polsen en voelt soms echt wat lomp. Dat doet het wat goedkoop aanvoelen met momenten.
Maar in de zomer, onder de zon op een t-shirt :heart: feels like a million dollar.

1 like

Als je 2000 euro voor een horloge lapt, wil je op z’n minst een fatsoenlijk uurwerk, goede materialen, en een hoge mate van kwaliteitscontrole. Horloges van €500+ die een simpel NH35 uurwerk (€30) hebben, zonder noemenswaardige afwerking of materialen, is niet bepaald bang for buck.

Het is gedeeltelijk gevoelsmatig. Want bij het kopen van een horloge kan de merknaam meetellen voor het bang for buck gevoel.

In het algemeen wil je waar voor je geld, lijkt me?

2 likes

Onder andere dit:
Een chronograaf met saffier glas voor €120.
https://www.thelittlegreenbag.nl/edifice-classic-efb-730d-2avuef-zilverkleurig-2900176873010

1 like

Lijkt erg veel op een Longines Master Collection 190th anniversary. Maar dat is het niet. Wat dan wel?

Ah, google afbeeldingen zegt Hentschel…

1 like

Vintage Zaria, aanvang 70er jaren. Zeer goede staat, loopt op tijd, Euro 57 incl. verzendkosten.

9 likes

Mijn best value for money aankoop!

:heart_eyes:

Niks tegenin te brengen.
Topic kan dicht! :grimacing:

1 like

Vostok.

12 likes

Citizen promasters

Seiko alvast niet.

1 like

@Capibara heeft gelijk, niks haalt het bij zo’n terroristen-Casio. Als het mechanisch moet zijn is een

inderdaad moeilijk te verslaan voor 120 euro.

14 likes

Leuke categorie!

• Seiko heeft een aantal heel leuke prospex horloges die je onder de EUR1000 kunt scoren; Soms zelfs on de EUR500. Veel waar voor je geld. Denk maar aan de speedtimer, de MM200, de SPB317, de 62MAS, … Allemaal horloges waar je van kunt genieten, zelfs al ligt je kluis vol met EUR5k-10k horloges.

• Junghans is voor mij ook een zwakke plek. Heel geregeld kun je Max Bill horloges voor heel goeie prijzen scoren. Hun kasten zijn fenomenaal, en je scoort gewoon een design-icoon.

• Hamilton khaki handwinders zijn best ook veel value for money

• En Certina / Mido bieden ook leuk betaalbaar spul.

Mijn pesoonlijke mening, kijk voor horloges met een catalogus-prijs tussen de EUR1000-1500 die te koop komen voor EUR500-750.
Dan heb je kwaliteit om de pols voor een aanvaardbare prijs.
Niet dat er geen leuke dingen bestaan voor minder; maar als je dan kwaliteit wil, dan kom je al snel bij de hommage-boeren uit.

3 likes

Twee woorden
CASIO DURO

10 likes

Timex Expedition North

Titanium kast, 200 m WR, mooie korrelige structuur op de wijzerplaat, goede lume, zeer licht en draagbaar.

Enkel het bandje moet je vervangen, is niets voor deze prijsklasse. Timex is veelal met korting te koop. De prijs momenteel is €244, en dat is deze Timex dubbel en dwars waard. Ja toch @Jesus ?

10 likes

Gshock, Orient & Steinhart zouden mijn keuzes zijn.

Helemaal mee eens Arjen, helaas te weinig aan de pols ivm de concurrenten. :blush:
Verder heb ik nog de Citizen Tough Green als Gada die ook in aanmerking komt. :+1:

9 likes

Voor mij de pagani gmt.
200 wr hacking en winding, saffier glas en dat voor nog geen 100 euronen. Tel uit je winst!!!

Vostok, zeker weten.

5 likes

Dacht exact hetzelfde.

Dat is de beste value wat geld kan kopen en ook nog een merk!

Wat is dat?

1 like