Best value op de markt?

Prijs kwaliteit: 8/10
Prijs elegantie: 9,5/10
Prijs tijdloosheid: 10/10
Overal veel waarde voor je geld.

6 likes

En komt dan zelf met de grootste dooddoener die je kan bedenken. De scherpte is er met de jaren toch wel een beetje van af gegaan! :innocent:

2 likes

Het plezier van iets bezitten behelst toch meer dan alleen maar dat? Met zo’n G-shock zou ik nog niet dood gevonden willen worden, tenzij onherkenbaar verminkt of vergaan, en de Chinezen hebben het uiteindelijk allemaal nèt niet, hun keurige afwerking ten spijt. Ik heb er best een aantal (gehad), maar ze gaan uiteindelijk allemaal de verkoop in. Ze leveren overigens geen reet meer op, dus in die zin zeker geen bang-for-buck.

1 like

Vooral op de tweedehandsmarkt is dit imo enorme value!

2 likes

Een Citizen van 350 euro die er uit ziet als een Chopard LUC, mede dankzij een vervangend bandje van merinowol (250 euro) dat krek eender is als het Chopard bandje, dát is best value op de markt. Zeker als je er ook nog eens heel blij van wordt.

9 likes

Piece Unique Hentschel H1 Meister edition.

13 likes

Ja serieus mooi.

Waarom zou ik? Er zijn er twee die weg kunnen, dat klopt, maar ik ben over de gehele linie blij met wat ik heb.

En ik heb geen haast. Ik snap de hetze op dit forum soms niet. Ik zou graag tot een punt van equilibrium komen, maar het lijkt wel alsof men elkaar hier haast aan wil praten. Equlibrium en haast gaan niet goed samen.

Nietes. De Citizen, in tegenstelling tot de Chopard, heeft mooie cleane wijzers en indices. :+1:

Als ze allebei op tafel lagen en ik niets mocht verkopen zou ik de Citizen pakken. Dat van dat niet mogen verkopen is omdat je anders altijd de Chopard pakt, hem verkoopt, en met een leuke klap geld over de Citizen scoort. :slight_smile:

Mijn oog voor ontwerp is scherper geworden. Mijn geduld voor discussie over bang for buck juist minder, dat klopt. Ik heb het ook veel liever over ontwerp.

2 likes

Ja, ik begrijp je punt. Vandaar dat ik ook aangaf dat het in mijn ogen alleen best value is als je puur kijkt naar materiaalgebruik en afwerking t.o.v. wat je ervoor betaalt. Natuurlijk zijn andere aspecten ook belangrijk(er) bij het bepalen van best value. Dat zie je weer terug in mijn andere suggesties.

1 like

Inderdaad, daarom kijk ik ook niet alleen naar materiaalgebruik en afwerking bij het kopen van horloges.

Daar ga je al…

:man_shrugging:t3:

Inderdaad wat kort door de bocht die vergelijking, maar ik was benieuwd naar de mening van @SwissToni. Die was consistent, andermans ontwerpen jatten is triest. Daar kan ik mij wel in vinden.

De maatstaf van ‘‘waarde’’ is niet voor iedereen hetzelfde natuurlijk. Goed dat verschillende aspecten van waarde hier aan bod komen.

1 like

Als je naar specs kijkt, denk ik dat formex en straum het niet slecht doen.

Kijk je naar functionaliteit: gshock. Of F91W.

Dan moet je, denk ik, in China zijn:

Je moet wel tegen kritiek kunnen want sommige forumleden doen erg boos over China :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Nee, je moet er tegen kunnen dat je negen van de tien keer met een gejat ontwerp rondloopt.

“Boos over China” is veel te vaag. Er komt heel veel dubieuze meuk uit China, het moet gezegd, maar ze maken tegelijkertijd ook m’n iPhone, dus het hoeft niet zo te zijn. Op het moment dat een Chinees merk met een eigen ontwerp komt wat me aanspreekt heb ik er absoluut niks op tegen om een Chinees horloge te kopen.

Tot die tijd? Net wat andere leden hier al hebben gezegd: Mensen kopen ze, het is het allemaal toch net niet, belandt in een la, en als je ze wilt verpatsen krijg je “dimes on the dollar” terug.

3 likes

Dit dus. Zo’n Atelier Wen bijvoorbeeld zou ik zomaar kopen, ware het niet dat je

Terug krijgt.

Oké en de band is alsnog behoorlijk gejat.

Misschien ooit, van een tweede of derde eigenaar. :rofl:

1 like

Zei ik het niet… :face_with_hand_over_mouth:

Als je een nieuw gekochte Speedmaster Professional, Santos Medium, of Explorer 1 na een tijdje dragen wil verpatsen is het absolute verschil tussen aankoop- en verkoopbedrag vele malen groter.

1 like

image

Hangt af van welk moment in de tijd wbt Explorer 1.

En relatief andersom :person_shrugging:

Dat klopt, maar op mijn rekening staan alleen maar absolute euro’s, geen relatieve.

4 likes