Sugess Watches

Waar ga je naar toe met dat pistool in je … Ohw wacht …

Zoals je misschien al hebt gemerkt hebben de meesten hier nogal een uitgesproken smaak. :joy:

Maar ik wou je toch even welkom heten en er zijn ook vast leden die je horloges wel kunnen waarderen. :+1:

2 likes

Welkom, die eerste vind ik zeker de moeite

1 like

Dankjewel! :grin:.

Iedereen mag z’n eigen smaak hebben, dus dat is prima.

1 like

Persoonlijk vind ik het er precies eruitzien als een horloge van €189,-.

Hier de achterzijdes van beide:


2 likes

Kerstdiner is bij diverse heren blijkbaar slecht gevallen.

2 likes

Allereerst welkom bij de club :slightly_smiling_face:

Ik vrees dat dit soort horloges niet echt in de smaak zullen vallen van de echte fijnproevers op dit forum

Maar dit neemt niet weg dat het een klein wonder mag heten dat ze dit in China kúnnen maken voor dergelijke prijzen!

1 like

Ik heb een tijdje een Sugess tourbillon gehad. Met de kwaliteit was echt helemaal niets mis mee. Gewoon leuk om eens te proberen.

Bij mij was het echter toch geen blijvertje en is hij richting MP gegaan.

1 like

Goeie Sugess-tie :+1:t2:

8 likes

Ah tof ! Deze horloges zullen bij mij vermoedelijk ook niet 10-20 jaar blijven hangen. Mettertijd als mijn collectie groeit en er meer serieuze stukken bij komen zullen deze wellicht plaats maken voor een JLC, GS of GO, maar gezien mijn budget daar vooralsnog niet toereikend voor is zijn dit erg leuke horloges om te hebben :grin:.

Maar wie weet lopen ze over 20 jaar nogsteeds haha!

2 likes

:joy:

1 like

Hij is leuk :joy::joy:

1 like

Als eerste welkom op het forum.

Dank voor de review van de maanfase van dit merk.
Ik heb vaak met de gedachte gespeeld om dat horloge aan te schaffen, maar ook ik kon te weinig goede reviews vinden.
Het zijn in mijn optiek horloges met de meeste pret-per-euro.
Wat me nu nog tegenhoudt is de vraag hoe snel ik uitgespeeld zou zijn.

Wellicht is het draadje met Horloges uit “Middle Kingdom” een aanrader, daar worden veel chinese uurwerken besproken.

1 like

Dank voor je comment :grin::+1:t3:

Mocht je nog vragen hebben, brand los.
Ik zal dat topic even checken! Thanks voor de tip!

1 like

Een wat verlaat welkom hier. :slight_smile:

Ik heb deze review nog eens zitten lezen omdat ik 'm gemist had. Bij Chinese uurwerken weet ik niet zeker of ik hoge complexiteit een goed selling point vind tegen een lage prijs.

Als ik de verhalen lees over de Seagull 1963, en de betrouwbaarheid er van op lange termijn, dan bekruipt mij het gevoel dat die dingen al breekbaar genoeg zijn zonder een extra maanfase. Ik zou dus alleen een chinees horloge kopen als het simpel was.

Dat gezegd hebbende, het zijn generieke klassieke horloges die er voor de prijs niet vreemd uitzien, dus ik ben benieuwd hoe het gaat lopen op termijn.

Of de Sugess is een goedkopere versie van de Frederique Constant? Waarbij, een ronde case met stepped bezel is natuurlijk iets wat al sinds het begin der tijden bestaat.

Tourbillons zijn best kut. Het is een complicatie die zo z’n nut had in de tijd van de zakhorloges, maar positionele variatie minimaliseren is iets wat de industrie in pols horloges al zo lang aangetoond heeft te kunnen dat we echt kunnen stellen dat een tourbillon vandaag de dag alleen nog maar mechanische zelfpijperij is. Maar wat erger is, probeer maar eens een horlogemaker te vinden die zich aan een Chinese tourbillon gaat wagen.

Ik vrees dus dat dit horloges zijn die het doen zo lang ze het doen. En dat vind ik jammer.

Sommige leden hier lijken nogal bot te zijn over het feit dat het Chinese hommages zijn, maar de ontwerpen zijn redelijk public domain. Iedere boerenlul vanaf Abraham Breguet tot nu heeft vergelijkbare klassieke modellen geproduceerd, dus je kunt onmogelijk stellen dat dit gestolen ontwerpen zijn. Ook Frederique Constant heeft gewoon gebruik gemaakt van een public domain horloge-ontwerp, en je kunt hetzelfde roepen van de hele IWC Portofino en Portuguese lijnen.

Daar lijkt het op. Blijkbaar mag je van horloges wel roepen dat ze lelijk zijn. :slight_smile:

Daar ben ik oprecht benieuwd naar.

In de eenvoud ligt de kracht.

1 like

Financieel is zo’n horloge bij de eerste service beurt eigenlijk al afgeschreven. Maar hoe erg is dat als je voor een paar pepernoten zulke mooie complicaties hebt?

@Obviousz leuke review en welkom hier!

1 like

Ik denk dat het servicen van elke chronograaf en zeker elke Tourbillion zeer zal doen in de portomonee. Enige verschil is denk ik dat de kosten van reparatie in het geval van een Sugess niet in verhouding staat tot de aanschafprijs. Je zal inderdaad zeker bij de Tourbillion moeten weten dat als die de geest geeft dat een nieuwe kopen (als je hem perse weer werkend wil hebben) de goedkoopste optie is.

Het is een beetje als een 2e hands Bentley kopen voor een schappelijke prijs. Je moet alleen hopen dat je nooit langs de Bentley dealer hoeft.

Vooralsnog tikken ze vrolijk verder voor 1/25e van de prijs van een ‘goedkoop’ Zwitsers equivalent. :grin:

1 like

:rofl: geniaal

1 like

Dat ze maar lang mogen tikken. :+1:

Het enige wat ik daar jammer aan vind is dat het daarmee “wegwerp” is. De wereld zou beter af zijn wanneer er wat minder in wegwerp-termen gedacht werd.

3 likes

Welkom, en nog veel leesplezier hier.

Dit is natuurlijk wel heel erg waar.
Maar hopen dat dat over heel erg lang is.