Nope. Lag aan de hoek van de foto.
Nee hoor.
Pffff, gelukkig maar ,zoiets kon ik mij eigenlijk ook niet voorstellen
Knappe duiker! Gaat ook op mijn lijstje.
Die zijn er zeker!
Dit is een remake van Shanghai watches van het merk Merkur. Het is dus wel weer geleend, maar wel op een origineel Chinees merk gebaseerd.
Ze hebben ook een remake van de Shanghai Skin diver.
Pagani Design omgedaan. Toch een leuk ding. Jammer dat de sluiting van de stalen band een veertje mist, vandaar op dit bandje.
Heb deze “hommage” nu ruim 2 jaar.
Gekocht aan het begin van de verzamelwoede.
Kwalitatief valt deze mij reuze mee. Bandje welke erbij zat was natuurlijk naatje.
Aan het design te zien is het geen al te nieuw of modern horloge. Als je het openmaakt aan de achterzijde, heb je een grote kans dat je dit handopwinder uurwerk te zien krijgt:
Gaaf, dit! Waar vind je zo iets?
Website van Merkur Watches
Al is die niet al te duidelijk. Op de Instagram van het merk staat meer, maar daar staan dan weer modellen tussen die nog niet verkrijgbaar zijn…
Blijft Middle Kingdom. Haha
Interessant!
Ik heb even gekeken op die site.
[Vintage Chinese Style 70S CLASSIC CROSS LINE DIAL Original Design (merkurwatch.com)]
Best mooie klassieke horloges jaren '60 stijl. Als ze in werkelijkheid net zo fraai afgewerk zijn als ze op hun site laten zien is het, zeker qua horloge design, best value for money met een adviesprijs van nog geen $80,-- (sale aanbieding)
Wel wonderlijk dat ze daar dan toch nog steeds het ‘uitgekauwde’ standaard Chinese handwind uurwerkje in monteren ( zie mijn postje hier vlak boven). Maar misschien is dat uurwerk in essentie het enige handgewonden uurwerk dat ze (nog) in China maken? Merkur noemt het een zelfontwikkeld 'M01D’uurwerk, maar het is zo te zien gewoon vrijwel het zelfde oude SS1 kaliber met wat moderniseringen en aanpassingen in de details. Hadden ze het beter het MOD1 uurwerk kunnen noemen. Wat natuurlijk niets zegt over de kwaliteit van het Merkur uurwerk. De afwerking ziet er wel veel beter uit.
Het standaard SS1 kaliber met daarnaast het Merkur/Fanzhi M01D uurwerk
Helaas zie ik op deze site nog geen bijzondere uitvoeringen zoals jouw exemplaar met die rose wijzerplaat, maar die staan dan misschien wel op Instagram. Daar ga ik nog kijken. In ieder geval zien de horloges die Merkur op zijn website laat zien er al aanzienlijk beter uit dan een heleboel andere goedkope Chinese AliXpress spullen. (Edit: ze worden overigens wel via Ali aangeboden, zie ik net)
Alles bij elkaar een aantrekkelijk ding wel, voor die prijs.
(plaatje van de Merkur website)
Dank voor de achtergrondinfo! Is het een beetje een betrouwbaar (te krijgen) uurwerk?
Het horloge dat ik heb is wel te bestellen, je moet kiezen voor de optie ‘rose red’. Zoals ik al zei is de website wat onvolledig.
Deze is ook leuk! Zelfde kast, andere uitvoering.
Ik moest eerst het MN-type bandje verwijderen om het achterdeksel en het mechaniek te kunnen fotograferen, daar was ik bij het posten te lui voor… Het achterdeksel is overigens ook bijzonder. Wilden de Chinezen een soort band met AP suggereren?
Door de ‘crownguards’ is het horloge trouwens lastig op te winden. Mogelijk is de kroon niet origineel of hoort (vanwege het achterdeksel) de kast oorspronkelijk niet bij het uurwerk. Uurwerk ziet er wel anders uit.Lijkt meer op het uurwerk van het Merkur horloge, niet?
Cool! Welke merk en type is het, mechanisch uurwerk?
Groeten van zijn broertje. Paar jaar geleden voor een lief prijsje van een HF lid overgenomen. Ziet er best leuk uit, beetje Seiko 5 achtig.
Maarrrrr… alleen als ie nieuw is. De makke van dit horloge is het materiaal waar de kast van is gemaakt. Dat is namelijk de beruchte ZAMAK zinklegering. Als het nieuw is ziet het er uit als (in dit geval gematteerd) chroom of RVS, maar na een tijdje gaan de verschiilend metalen waaruit de legering is samengesteld raar doen en krijg je een soort pukkeltjes op de oppervlakte. Gezien de prijs die ik er voor betaald heb lig ik daar niet wakker van en ik draag hem als klushorloge, zolang als ie het blijft doen. En dat is dus al een jaar of 3.
Hier een paar foto’s van de huidige staat, vooral aan de achterkant kun je goed zien wat er mis gaat. Het is niet bij te poetsen of te polijsten, want dan hou je grijs/zwart ZAMAK base metal over…
Het kan niet altijd kaviaar zijn, en ook geen Chinese kaviaar.
Merk “EYEKI Overfly”. Goedkoop Epson quartz uurwerkje, beetje vergelijkbaar met de allergoedkoopste Miyota 21xx series. Goeie looks, dat wel, maar verder is het niet veel.
Jij zweet gewoon zoutzuur.