Horloges uit "Middle Kingdom"

3 likes

En dan opeens loopt je horloge niet meer. Nieuwe nh35 via ali besteld en erin gezet. En na 4 dagen draait de balance wheel niet meer. Iemand enig idee wat er gebeurd is? Of wat de oorzaak zou kunnen zijn?

gevalletje pech :grimacing:

1 like

Was ik al bang voor. Troep

9 van de 10 gaat echter jarenlang wel goed :innocent:

Nou dit is al de 2e waarvan de balance wheel opeens niet meer draait… heeel raar

28 x 35 ongeveer. Draagt prima. Mijn polsmaat is 17cm.

1 like

Vandaag weer eens deze Red Star GMT Bullhead om.

10 likes

Het is sommigen wel opgevallen dat ik dit jaar nogal wat horloges uit ‘Middle Kingdom’ heb geprobeerd.

Mijn conclusie is dat er tegenwoordig echt degelijke horloges uit China komen. Ook is voor mij de conclusie dat de lol er meestal snel vanaf is. Helemaal als er een grote aankoop lonkt, dat zijn ze nogal makkelijk geofferd.

Gisteren heb ik een nieuw exemplaar binnengekregen en dit keer meen ik dat het voorlopig klaar is :sweat_smile: Dus laat ik een overzichtje maken van alles uit China dat er is binnengekomen, en weer is vertrokken. En dan laat ik de bandjes buiten beschouwing :wink:

In en uit:

Dan de twee die blijven.

De Cronos is kwalitatief het beste Chinese horloge dat ik in mijn handen heb gehad (beter dan San Martin wat mij betreft). Stond tot vandaag een tijdje te koop om geld vrij te maken, maar aangezien mijn Chronomaster betaald is, hou ik em. Ik word gewoon blij van dit horloge :smiley:

Dan de nieuwe aanwinst. Een Addiesdive MM300 homage. Ik hou van de originele MM300 maar ik zie mezelf niet snel zoveel geld uitgeven aan een duiker. De stalen band van de Addiesdive is crap en die is ongebruikt terug het doosje in. Het horloge zelf valt goed in de smaak. :sunglasses:

Dit wordt een horloge voor gekleurde rubbertjes. Nu zit er een handgemaakte leren band van Ko op, die ik na de verkoop van een Seiko Premier over had. Duiker op leer, het moet niet gekker worden :grin:

Heel verhaal maar leuk om jullie even mee te nemen in mijn Chinese reis van 2023 :+1:

19 likes

Mee eens, kwaliteit is best goed en ze zien er ook wel aardig mooi uit. Maar zelfs zonder grote aankopen in het vooruitzicht blijven ze te vaak in de horlogedoos liggen.

Enige Chinees die ik met plezier blijf dragen is de Merkur met in-house uurwerk, dat blijft voor mij een “echte” Chinees en geen hommage c.q. regelrechte kopie van een Japanner of Zwitser.

De Red Star horloges die ik hier regelmatig zie vind ik persoonlijk ook echte Chinese horloges.

14 likes

Eens. Ben echt SUPER tevreden met mijn Sanda tank. Kost momenteel €15 euro en de kwaliteit is echt erg goed. Stevig en zwaar. Bandje wel meteen in de kliko gegooid, maar op een lederen band erg tevreden:

12 likes

Leuke reis! Ik heb de addiesdive mm300 ook (wel een beetje gemod) en de band was idd niet echt best. Die heb ik aan laten pakken met oa solide pennen en een mm300 sluiten. Nu een zeer lekkere band :grin:

4 likes

Ook maar besteld, paar keer naar gekeken al :grin:

2 likes

Er zijn wel meerdere formaten als het goed is. Dus goed even kijken naar welke je hebt besteld. Ben benieuwd wat je ervan gaat vinden. :sunglasses:

1 like

Tja altijd maar weer die banden :stuck_out_tongue_closed_eyes: bij mijn Pagini ook gelijk eraf , zonde want de horloges zijn best prima.

7 likes

Deze maat?

2 likes

Ja die heb ik idd. Bij mij zat er een lederen band bij. Bij jou een stalen band?

1 like

Ja met staal :grin: en dan een molequin van 4x zo duur erop gooien :grin::grin:

2 likes

Even op een stalen band gezet met een rechte aanzet. Staat eigenlijk best goed:

11 likes

Zeker, mooie band ook!

1 like