Horloges uit "Middle Kingdom"

Klopt. Maar dat is een simpele nh35. Beetje pech gehad.

Heb in 2021 een sub 114060 gehad. Dus weet precies hoe erg een sugess in de buurt komt van de real deal :slight_smile:

Je kunt ze nu ook met een PT5000 uurwerk kopen!

2 likes

Zo heel lelijk vind ik de Cronos niet, ik heb degene met PT5000

10 likes

Ik heb niet gezegd dat de cronos lelijk is. Er zitten lelijke punten :slight_smile: afwerking etc. Alleen de endlinks om een voorbeeld te geven. Plus het opgelegde polished logo moet je ook maar van houden. Er zijn geen punten waar de cronos het beter doet dan de sugess na mijn mening. Als je kijkt naar welke komt het dichts in de buurt. Dan 100% op alle punten.

1 like

“Sowieso sugess :joy: die cronos zijn leuk. Maar zitten zoveel lelijke punten aan” :wink:

Ik heb alleen een 14060 ernaast dus geen eerlijk vergelijk inderdaad :grinning_face_with_smiling_eyes:

Niet het horloge zelf. Een aantal punten dus.

Lucky man :tired_face:

1 like

Met het 'Hoge licht" op de achtergrond.

10 likes

En nog een plaatje in de nacht.

10 likes

12 likes

10 likes

18 likes

Heb hem al vlot binnen, idd lekker gewicht en de stalen band is ook prima (alleen door de grote links moet je wel wat geluk hebben met de passing).

Voor 18 euro op de mat :see_no_evil:

15 likes

Ja bizar dat ze dat kunnen maken voor die prijs. Staat je goed!

Hoe is de ervaring met dit horloge tot nu ver?

Groetjes,

Robert

1 like

Ik vind m heel leuk, smoelt goed. De verhoudingen vind ik mooi, slideclasp werkt goed. Vanochtend mee naar Monkey Town geweest en met het bolle saffier maak ik me niet druk. :slightly_smiling_face:

1 like

9 likes

Ah das tof om te horen. Ik zit ook naar dit model te kijken en vandaar deze vraag. Loopt het mechanisch uurwerk ook goed?

Groetjes,

Robert

1 like

Ik denk het wel, niet gemeten. De Seagull ST-19 zit ook in al die 21 Zuan modellen zoals bovenstaande.

Thanks voor de info

Deze Cronos is uiteraard “gewoon” een lookalike van de Seiko 62Mas. Echter heeft Seiko dit model nooit en te nimmer uitgebracht in mooi brons en waarschijnlijk ook nooit met een groene en blauwe wijzerplaat. Deze kwam op een rubber wafelbandje, maar gelukkig was er een wildleer bandje bijgevoegd. Het gespje is van hetzelfde brons gemaakt en dat zie je niet bij alle “Middle Kingdom” horloges als het gaat om een bronzen horloge. Overigens het fabrieksmerk is Lugyou en dit horloge werd uitgebracht als Cronos, ILW en Jebi Se. Allemaal verder identiek met een hele fraaie achterzijde. Wel voorzien van een NH35A maar die heb ik liever dan een onbekende Chinees, hoe leuk ook gekopieerd van een ETA.

10 likes

Heb 'm binnen! Voelt heel degelijk en afwerking meer dan oké. Mooi hoog saffier, en toch nog dun genoeg voor onder de mouw.

13 likes