Horloges uit "Middle Kingdom"

Pas was hij 50 euro geloof ik.

1 like


Vandaag deze maar weer even🙃

3 likes


Blijft gewoon een mooi horloge ondanks het hoge hommage gehalte :grin:

7 likes

Ik ben op zoek naar een Great Wave off Kanagawa turtle homage uit Middle Kingdom. Het liefst geen logo, maar wel een coin edge. Nu het 11-11 is lijkt me dat een mooi moment.

Ik zie deze van SteelDive, mooi apparaat met keramische bezel, coin edge, maar wel een lap tekst op de dial.

De modellen zonder logo, zoals bv van San Martin hebben een andere bezel. En specifiek die link is überhaupt een ander model.

Heeft iemand tips?

Deze?

Is van San Martin. Erg mooi en goed afgewerkt.

6 likes

Die is inderdaad mooi, maar net niet de turtle-kast die ik zoek. Volgens mij zijn er drie modellen:

  1. Deze met een soort van uitstulping bij de kroon.
  2. Deze zonder uitstulping maar wel met afgeronde bovenkant en afgeronde vormen rond de kroon.
  3. Het model dat jij hebt.

Nummer 1 of 2 hebben mijn voorkeur.

Van wat ik nu zie is het eigenlijk domweg kiezen; kastvorm van mijn voorkeur, óf zonder logo. Allebei kan niet.

1 like

San Martin

10 likes

Vandaag voor het eerst 1000+ views gehaald op YouTube met deze knaller!

10 likes

Deze ooit voor mijn vriendin besteld die houd van Skeleton horloges. Wilde haar wat kennis laten maken met mechanische horloges door middel van een goedkope prul. Ding is nu 3 jaar oud en loopt gek genoeg nogsteeds prima!


5 likes

Dit is voor mij de meest aantrekkelijke variant. Ben van plan hem vandaag of morgen te bestellen ivm de kortingen van 11.11

Zo ook een groene Pagani Design alhier eerder getoond.

Leuk, die AliExpress :slight_smile:

1 like


Deze zojuist besteld. Moet niet gekker worden voor het geld.

6 likes

image

3 likes

Dat zijn ze zeker (circa $10), maar ze lopen goed. Aan het ontwerp mankeert niets; de afwerking en QC is soms, uhhh, een tikkie minder. :wink:

Ik moet die van mij nog eens uit de la vissen en wat doen aan de wijzers. Die hebben dezelfde kleur als de rest van de kast. Over kunnen zien hoe laat het is was niet echt nagedacht.

Haha! Vind het al knap dat ze het kunnen maken en versturen voor een tientje en er nog winst op maken ook :rofl:. Wijzers zijn er trouwens ook voor een scheet en 3 knikkers te koop.

Ehh lichtgevende mannen?

1 like

Ja, dat zie je toch. De Bliger Top Luxe Merk 40Mm Silver Case Saffierglas Keramische Bezel Zwarte Wijzerplaat Datum Lichtgevende Mannen Automatisch Horloge vind ik erg sterk. Dit soort namen vind ik zo veel beter dan Submariner of Seamaster. Ik had bij de laatst genoemde voorwerpen nou echt het idee dat ik voor een onderzeeër en aquaman ging, maar dat viel vies tegen en werd bij de AD raar aangekeken toen ik daar om vroeg en ze met horloges aankwamen. De naam van de Bliger is prachtig en je weet zo wat je koopt.

3 likes

Vandaag deze maar om. Een parnis met 6497-kloon en een gmt-module.

7 likes

bevalt heel goed. Het is wel wennen dat brons donkerder wordt en hier en daar groen. Maar dat is ook waarom ik hem gekocht heb.
In deze versie zit gewoon een nh36 dacht ik of ik het juist de 35 met dag en datum.
Een seiko movement dus en hij is iets kleiner dan de Seiko samurai. scheelt 1 mm dus meer de maat van de eerste generatie samurai.

1 like

Het was zaterdagochtend 24 oktober. Ik zat met een kopje koffie een beetje op AliExpress te struinen toen ik een Heimdallr tegenkwam met extra bandje t.w.v. €8,37. Echter maakte de verkoper een enorme fout met de advertentie waardoor de Heimdallr incl. extra bandje in totaal op €8,37 zou komen.
Ik denk: happen!!! En dus gekocht. Het feest was echter van korte duur want de verkoper mailde mij na een kwartier dat er een fout gemaakt was en verzocht mij vriendelijk de bestelling te annuleren. Omdat de prijs onwaarschijnlijk was, heb ik dit ook meteen gedaan. Verkoper was zo enorm blij dat ik annuleerde en het niet op de spits dreef dat hij mij wel 35 euro korting bood op dit horloge. Vond ik een goede deal en vandaag kwam de Heimdallr binnen:

17 likes

Ziet er strak uit! Ik heb de zwarte besteld in de 11.11 sale.

1 like