Horloges uit "Middle Kingdom"

Je zit nog voorin de inloopperiode. Dit kan nog helemaal de goede kant op gaan. Een week of vier, vijf verder zal het allicht anders zijn.

1 like

Dus volgens jou hoef ik hem nog niet terug te sturen naar de dealer en m’n geld terug te vragen ?

2 likes

:joy: Ik ga er vanuit dat dit een grapje is
spit-take-laughing

4 likes

Valt nog best mee 4 seconden per dag.
Ik heb Seiko’s die lopen langzamer en sommige SNXS modellen weer harder.
Bij een automaat is dat vrij normaal wel.

2 likes

Dat is gewoon heel netjes :+1:

1 like

Ja denk het wel, heb deze die ik eigenlijk niet / nauwelijks meer draag,

Je weet dat horloges van een paar ruggen het slechter doen? En kijk hoe je ze in de nacht neerlegt.


Maar waar hebben we het over? 4 seconde per dag.

8 likes

Ik begin me bij 4 minuten per dag pas zorgen te maken

3 likes

Die van mij staan standaard een paar minuten voor, net als elke klok in huis. Gewoonte dingetje.
Die paar seconde per dag maakt dan ook geen ene reet uit :slightly_smiling_face:

2 likes

Bedankt voor de tip !
:green_apple:-tje :egg:-tje :smiley:

1 like

Garantie tot de voordeur hé :slightly_smiling_face: :+1:t4:
Maar serieus, 4 seconden zijn top. Niet druk om maken, tenzij je zo iemand bent die alles exact precies wilt hebben.

Beetje kort door de bocht maar 4 seconden per dag afwijking is gewoon goed.

1 like

Die ben ik ook al vaker tegengekomen bij alix
dat ding met 2 “tourbillions” (schaterlach)

Desalniettemin een boel horloge voor je geld.

ps
wat is het nut van 2 echappements in dat ding

1 like

Dit wat voor je?

4 likes

1 is voor de sier, de anders drijft het uurwerk aan! :wink:

Niet echt, of zoals een italiaanse vriend van me altijd zegt:
“een horloge moeten een hartje hebben -
je moet hem kunnen horen tikken”.

Dan zou ik me ook niet zo druk maken om die 4 seconden… :joy:

En, bevalt hij nog steeds goed ?

7 likes

Sinds 2 weken ben ik in het bezit van de Seestern S434 en ik moet zeggen dat ik oprecht onder de indruk ben van de kwaliteit.

Ik had gedacht dat ik hem binnen een paar weken weer op marktplaats zou zetten maar dit zou zomaar een blijvertje kunnen worden. Door de afwerking in het algemeen, de details die op de foto’s niet direct opvallen en “the feel” van dit horloge heb je het gevoel dat je een veel duurder horloge van een gerenommeerd merk om hebt.


11 likes

Ziet er best goed uit en het is in elk geval geen schaamteloze kopie van een andere duiker. Alleen benieuwd welk soort glas erin zit.
En de naam Seestern klinkt ook best goed voor ons Europeanen. Ik lees ook veel positieve ervaringen op AliExpress.