Twinsies met m’n zoon vandaag.
Heb je die oranje band al geprobeerd Eddie?
Even een update van mijn Sugess. Na 45 uur kwam deze met +7,5 sec. Dit komt op +4 per 24h. De power reserve kwam op 53 uren. Sugess belooft +35 uren.
Na 52 uren kwam ik aan +1 sec. Dit resultaat reken ik niet mee. Op het einde van de power liep deze wat trager blijkbaar.
Mooi horloge
Gisteren een doos met defecte horloges gekocht en vond deze Chinese tourbillon die er nog bijna nieuw uitzag. De reden waarom hij niet liep was de schuld van een losgetrild schroefje dat zich in het escapement verstopt had. Nu loopt hij weer als een nieuwe:
Nee hoor. Dan moet het eerst mooi weer worden.
Die is bedoeld om er een zomerkoningin van te maken.
Betere foto komt nog wel maar de Pagani is binnen. Tikkie groter dan de Cronos die ik eerder had. By far de mooiste Pagani die ik in mijn handen heb gehad!
Deze mag voorlopig op een rode band. Vind ik leuk
Volgens mij geen tourbillon maar n Chinese open heart.
Dit oudje ligt al een paar jaar in een la. Best een leuk horloge maar ik vind zo’n datum cyclops echt heel lelijk. En de stalen band is maar meh.
Gisteravond met een gasbrander en stanley mesje aan de slag gegaan en de cyclops verwijderd! En een Ko band waar ik geen horloge meer voor had erop gezet.
Gaat alsnog niet vaak gedragen worden maar het is er wel een die terug in de roulatie gaat
Voor de kleintjes die nog wat willen leren.
(en voor de gevorderden die er lol in hebben)
Je hebt gelijk, het is inderdaad een openheart. Sorry voor de verkeerde info. Ik was op het verkeerde been gezet door de beschrijving van het uurwerk met typeaanduiding G701:
The Automatic Tourbillon G701 is an automatic self-wind mechanical watch, which means that it doesn’t require a battery. Hand-wound watches need to be winded before use. After the first winding, the watch will keep moving and winds itself automatically from natural hand movement if used at least 8 hours during the day.
Leuk zo’n modelletje. Dank voor het delen.
Die beschrijving brengt je nog wel op meer verkeerde benen… Een handopwinder die zichzelf verder opwind gedurende de dag
Hier wel een “echte” Chinese tourbillon
Vind het een heerlijke dresser. Al is hij wel luid.
Schrijf ik dat verkeerd?
Dresswatch dan haha
Beter