Horloges uit Singapore

Hallo horlogefanaten. Mijn collega gaat binnenkort naar Singapore. Ik heb begrepen dat daar de prijzen van de horloges, echte dus geen namaak, (veel)lager zouden zijn dan in het Westen. Mijn vraag aan jullie is of dat zo is en of jullie daar ervaring mee hebben o.a. m.b.t. douaneaangelegen (scherpe controles et cetera). Ik stel jullie reactie zeer op prijs.:}

Ik ben laatst in Maleisië en Singapore geweest en overal waren de prijzen toch behoorlijk hoog, zeg maar gewoon normaal wat ze hier kosten. Wel kan je vaker een betere korting krijgen, lees zo’n 30%. Als ze je bij de douane betrappen met een te duur horloge compleet met doos en papieren dan ben je ècht aan de beurt. Ik heb gewoon een Seiko 5 gekocht en gezien de prijs zonder moeite en zweetplekken door de douane meegenomen. Bedenk ook dat deze vluchten extra gecontrolleerd worden gezien de hoeveelheid nepzooi uit die contreien. Veel plezier in iedergeval.

Horloge om je pols dragen. De doos met papieren op de post doen.

ik heb jaren geleden in singapore een mooie tudor chrono gekocht (nieuw). dit merk en model is in NL niet verkrijgbaar en ik heb het voor een mooie prijs kunnen kopen. reden:

  1. meerdere juweliers in één straat. je kan ze dus lekker tegen elkaar uitspelen
  2. ik heb bij vertrek op het vliegveld van singapore de betaalde belasting teruggevraagd. dit krijg je direct contant in je handje. was volgens mij 6%.

vervolgens horloge omgedaan, doos in de tas en zonder problemen op schiphol doorgelopen.

Vinguru Schreef:

ik heb jaren geleden in singapore een mooie tudor
chrono gekocht (nieuw). dit merk en model is in NL
niet verkrijgbaar en ik heb het voor een mooie
prijs kunnen kopen. reden:

  1. meerdere juweliers in één straat. je kan ze dus
    lekker tegen elkaar uitspelen
  2. ik heb bij vertrek op het vliegveld van
    singapore de betaalde belasting teruggevraagd. dit
    krijg je direct contant in je handje. was volgens
    mij 6%.

vervolgens horloge omgedaan, doos in de tas en
zonder problemen op schiphol doorgelopen.

Dan was dat mazzel hebben op schiphol! Overigens in Singapore, moest je doos en al tonen voor je btw terug kreeg?

singapore de betaalde belasting teruggevraagd. dit
krijg je direct contant in je handje. was volgens
mij 6%.

vervolgens horloge omgedaan, doos in de tas en
zonder problemen op schiphol doorgelopen.

Doorgelopen?? toch wel netjes de invoer aangegeven en het verschil verrekend?

rombo

ja, in singapore heb ik het hele pakketje getoond aan de bali. daarnaast had ik van de juwelier al een formulier gekregen voor belastingteruggave welke ik al had ingevuld.

uiteindelijk natuurlijk mazzel gehad dat ik niet op schiphol gecontroleerd ben.